Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
carburateur R80
Reactie van bezoeker 'gerard', geïmporteerd van het oude forum:

Na op onvoorspelbare momenten knallen in de uitlaat, afslaan van de motor(R80RT uit 1986), heb ik van alles gedaan om dit op te lossen.Oa. dit forum lezen,handboeken(Peters,Mai en Korp:"Jezt helfe ich mir selbst):nieuwe pakkingen chokekamers, nieuwe o-ringen in sproeiers en schoonmaken van carbs natuurlijk. Ook gelijk vlotterniveau links en rechts en gelijke gas- en chokekabelafstelling, afregelen van mengselregelschroef op hoogste toerental.Heb suggesties gehad van een kapotte Hall-gever(zeer duur onderdeel want gehele stroomverdeler zou dan vervangen moeten worden volgens BMW-dealer), en lekke bobine...(nog niet gecontroleerd. Nu mijn vraag: onder de Bing(V64/32/353 resp. 354)zit naast de mengselschroef een pijpje waar volgens mij de vacuummeterslang aan gesloten wordt.Deze is niet afgedicht, heb de motor 4 jaar geleden zo van de BMWdealer in Assen geleverd gekregen.Is dat terecht?Kan er in mijn boeken geen letter over vinden.Na afdichten met een stuk tape knalt de motor niet meer bij gasafsluiten. Ben benieuwd of ik op het goede spoor zit.Overigens heb ik membranen al gecontroleerd en zijn onsteking en kleppen 4000 km terug gesteld.Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Reply
Reactie van bezoeker 'Dick', geïmporteerd van het oude forum:

Inderdaad, er horen kleine schroefjes in te zitten, let wel, kleiner dan M3, ik denk M2,5 maar weet dat niet zeker, Ik heb er zelf eens een paar gekocht bij de Hobbyist, gewoon op laten sturen.
Zonder schroefjes zuigen de carbs valse lucht, stationair afstellen is niet mogelijk, toerental is steeds te hoog.
Wel erg matig van een dealer
Reply
Reactie van bezoeker 'Jos', geïmporteerd van het oude forum:

Die pijpjes zijn inderdaad voor aansluiting van een vacuummeter, en horen dicht te zijn (met een schroefje).
Reply
Reactie van bezoeker 'Mensink', geïmporteerd van het oude forum:

De schroefdraad maat van deze onderdruk nippels is
M 3,5 mm. Bij de nieuwe motoren zit er tegenwoordig een rubberendopje op deze nippel.
Zelf heb ik de voorkeur voor er een schroefje met afdichtingsschijfje in te draaien. Een rubberen dopje gaat maar een paar jaar mee.
gr Ruud
Reply
Reactie van bezoeker 'Dick B.', geïmporteerd van het oude forum:

Wel een heel late reactie op dit bericht. Is het nog steeds actueel ??????
Hobbyist verkoopt deze schroefjes gewoon. Heb er daar zelf een paar gekocht.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)