Posts: 3
Threads: 3
Joined: Jul 2013
Reputation:
0
Mijn BMW k1200rs uit 98, met 83000 op de teller heeft volgens de monteur het volgende:
Voorste big endlager is eruit gelopen waardoor er schade is aan de kruktap en drijfstang, repareren gaat 2000 euro+ kosten. iemand hier ervaring mee of tips voor een goedkopere oplossing??
Oeps, dat is idd minder leuk. Gebeurt bij dat bwj wel vaker, waarom ?
Een ander (jonger) 1200 cc motorblok monteren zal waarschijnlijk goedkoper zijn dan repareren. Ik heb wel het e.e.a. aan 1200 motorblok onderdelen liggen maar dan is het nog een hele klus.
Succes met je keuze.
Oke ben er inmiddels wel uit dat het een ander blok wordt, heb er een gevonden met 30000 op de teller voor 1000 euro. weet jij of dit een beetje een redelijke prijs is?
Hoi Arjan,
Als het kan zou ik wel eerst een proefrit maken, wellicht dat je dan kan beoordelen of die 30.000 km ook echt zijn. 1000 euro lijkt mij een goede prijs voor een goed compleet motorblok.
Groeten, Ton
Ikzelf vind €1000,- best wel aan de hoge kant. Ergens tussen de €500 of €750 zou ook haalbaar moeten zijn. Waarschijnlijk komen er nog ditjes en datjes bij. Waaronder pakkingen voor het e.e.a. Koppeling? (Montage kosten motorblok?) Olie en koelvloeistof en noem maar op.
Is er geen complete K1200 op de kop te tikken met rijschade ?
PS, probeer een blok vanaf Bwj 2000 te bemachtigen.
Succes
Arjan, het zou best fijn zijn ons op de hoogte te houden van jouw ervaringen. Daar kunnen wij ook van leren.
Heb je al een keuze gemaakt ?
Het is al weer een tijdje geleden maar vanwege vervelende prive omstandigheden heb ik geen tijd gehad om met de motor aan de gang te gaan. Nu alles prive weer rustiger is heb ik recent een ander blok onder mijn motor gezet. Was een hele klus maar leuk om te doen. Ik heb via Boonstra Motoren Ureterp een blok gekocht met 46000 op de teller en voor 750 euro. Alles zit er weer op en aan alleen hebben we nog een paar storingen misschien kan iemand me helpen. hieronder wat we gedaan hebben en welke storing we nog hebben.
Misschien kent iemand een goede monteur in de buurt van Alkmaar/Zeewolde of Amsterdam. Ik hoor graag, gr arjan.
we hebben alleen het motor blok vervangen, niet de elektronica en elektra.
de vervangen motor starten op noodprogramma.
op de noodprogramma was er goed met de motor te rijden.
ik heb de motor bij een kennis ( geen BMW kenner) gereset en uitgelezen,
Bij het inschakelen van het contact gaan de ventilatoren draaien
Bij het uitlezen werd gemeld dat er een massa mist en dat de gasklep censor het niet doet.
ik heb daarna een proefronde gemaakt met als doel het blok een beetje schoon te draaien, maar toen ik de motor even door wilde trekken viel de motor dood. de startmotor deed het nog wel, maar hij wou niet meer aanslaan. later bleek er een zekering van 15 Amp te zijn doorgebrand.
We hebben nog gezocht naar de ontbrekende massa, maar niet gevonden.
later ontdekte ik dat de uitlaat van cilinder 2 niet warm word. ik heb de bougie vervangen, er is een vonk maar geen verbranding. waarschijnlijk de injector ik heb daar verders niets mee gedaan.
de motor draait wel, maar valt constant uit. en is daarna weer moeilijk weer te starten