Dat zijn dé leuke projecten. Heel veel BMW en toch anders.
Benieuwd naar de foto.
</blockquote>
Alléén BMW. /5 koplamp, r65 vork, gs voornaaf met 18" velg, 80/7 blok, bak met kick, 80/7 cardan. Puntje van consessie: de koplamporen. Die komen uit een caferacer webwinkel. Ik heb nog t een en ander te doen, maar kan rijden en ben zeeeer tevreden.... Van de initiele aankoop is nog over: frame, tank voorspatbord blok en bak. En leuk: van de verkoop van wat eraf is gekomen heb ik de verbouwing goed kunnen betalen!
Ik denk ik geef even n update, en zie nu dat de eerste foto pleite is.... zet er ff n nieuwe bij. Nieuws: zwarte cylinders (gietijzerlook), /2 klepdeksels, en bobines weggewerkt.
Hallo,
zijn er dan in de achterbrug ook langere "bouten" gemonteerd?
Hans
Nee hoor. Niet nodig. voorste stuk achterbrug is origineel en hoort bij een dergelijk frame achterste stuk achterbrug is van het post 70 tijdperk....
Leuke fiets, maar hoe zit het met de grondspeling (dat was bij de originele r50/60/69s-serie al een issue)?
Je moet goed je best doen om je klepdeksels af te schuren maar onmogelijk is t niet.....Met een dergelijk ding ga ik ook weer niet t cirquit op....
hoi Lei_k,
mooie fiets , ik vindt die oude modellen toch altijd wat extra's hebben en als bij zo'n ombouw ook het papierwerk klopt lijkt me dat zeker meegenomen -die gek die de apk wil doorvoeren krijgt waarschijnlijk toch een keer z'n zin.
ik ben toch nieuwsgierig naar waar je de bobines hebt gelaten.
in de bovenste motor kap ? daar zie ik tenminste de kabels vandaan komen.
en de startmotor dan ? of moet je hem nu aantrappen ?
groet
Reynout
Ik heb n bobine van een ouwe 4 cylinder japanner gebruikt. geschikt voor punten ontsteking, 12 volt, dubbele uitgang en kost geen drol. deze zit bovenop de startmotordeksel (ken net) kabels door t luchtgat en n paar gaatjes boren....
ha,
daar was ik nooit opgekomen
mooie oplossing
ik zat zelf al te denken aan de bobine van de laaste series 2 kleppers, die is ook mooi klein maar waarschijnlijk niet geschikt in combi met contactpunten
groet
Reynout
nope... bobines voor electronische ontstekingen maken primair bijna kortsluiting... daarmee stook je je punten op. Er moet op die bobine zo'n 4-5 ohm weerstand (primair) zitten. Heb n nieuwe gekocht via n caferacerwinkel, 35euro, en compact....