Reactie van bezoeker 'Dirk', geïmporteerd van het oude forum:
Dennis, geef even je e-mail adres door zodat ik en copie naar je toe kan scannen van het boek, wel zie ik geen 20 liter tank(amerikaanse r75/5) op de lijst. Mijn e-mail is dlrstorms@zeelandnet.nl
groeten Dirk
Reactie van bezoeker 'Dennis', geïmporteerd van het oude forum:
Beste Dirck,
Mijn mail adres is d_a_bruin@homail.com. Mijn fiets is niet americaans dus het zal wel een 22 liter tank zijn (tank met gescherm rubbers aan de zijkanten van de tank).
Bedankt
Dennis
Reactie van bezoeker 'Gerard', geïmporteerd van het oude forum:
Jongens, wat zonde, dat plak werk. Er zijn biestrekkers in de handel met een gekarteld wieltje. Geen geplak, wel een strakke hand. Ik heb zelf op deze wijze mijn R75 opgeknapt. Foto kan ik mailen
Reactie van bezoeker 'maxie', geïmporteerd van het oude forum:
Zo'n biezentrekker heb ik ook geprobeerd. Werkt prima op vlakke oppervlakken - bijv. je achterspatbord. Hoe meer het oppervlak gebogen is, hoe slordiger de lijn - voorspatbord lukte niet, tank heb ik maar helemaal vanaf gezien. Ik heb het dan wel over een dubbele bies, dus een dubbel wieltje. Met een enkel wieltje heb je dit probleem waarschijnlijk veel minder. Het is een duur apparaatje [Beugler striping tool heet het - kijk maar op internet voor uitgebreide info] en je moet er een verdomd vaste hand voor hebben. Theo Terwel bleek een stuk goedkoper en efficienter uiteindelijk.
Ikzelf was blij dat ik het ding weer voor een goede prijs kon verkopen op Ebay - ik had er geen ruk aan gehad, alleen maar gedoe en het had me meer gekost dan met de hand [laten doen dus.] Zo'n apparaat kost op Ebay ca. 80 dollar, een speciaal BMW biezenwieltje kost ca, 35 dollar. Nieuw is het apparaat tegen de 200 euro - ga er maar aan staan... je gebruikt het een keer - vandaar het grote aanbod op ebay.com...
Reactie van bezoeker 'martin bakker', geïmporteerd van het oude forum:
Ik ben tank en spatborden aan het spuiten met de compressor en dat wordt na enige oefening helemaal te gek.Waar je wel rekening mee moet houden is dat er tussen de verf en de laklaag maar 36 uur tussentijd mag zitten.Dit vanwege hechtingsproblemen van de blanke lak.Wat betreft het biezen laat dit weinig ruimte voor fouten.Zelf doen is natuurlijk altijd veel leuker dan wegbrengen,met alle respect voor Theo overigens.Ik gebruik Scotch 3M tape en dat gaat goed behalve in echte bochten zoals onder aan de spatborden.