Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R51/3 kopen
Ben zelf al een jaar bezig met de restauratie van een R51/3 uit 1953.
Aan een tank kan ik je niet helpen. Wel heb ik nog een scan van de onderdelencatalogus uit mei 1952 voor je.
Als je een email adres geeft kan ik het mailen
Reply
Quote:BMW R51/2 = 14 liter
BMW R51/3 = 17 liter
URAL M72 = 22 liter

Zoek het verschil (en besef dat het de moeite loont te wachten, of te sparen)
[Image: 439ab11cc9894577246523bf739863.jpg]

het is waar, de originele is slanker en eleganter, maar bij de Ural tank (hoewel wat boller) kloppen de hoeken en verhoudingen t.o.v. het frame goed, en er zijn ook alternatieven in de vorm van replica,s, dus vormcorrect maar net zo origineel als een Uraltank...Uiteindelijk bepaald de eigenaar/restaurateur wat het gaat worden en hoeveel het mag kosten...
En misschien is er behoefte aan een wat grotere tank!

NB: bovenste afbeelding is geen Ural tank, zitten geen knierubbers op.

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
Heb de harde schijf waar de foto's opstaan van toen ik de eerste x een bezoek bracht aan de 51/3 gered en hierbij alsnog wat foto's van destijds (2006)
De motor staat er nu nog precies zo bij als toen
Reply
Dat wordt nog een hele klus

Tip voor de restauratie.
Ik heb er lang op moeten wachten maar 3 weken geleden werd het boek bezorgd.
BMW R51/3-68 Motorcycle Restoration and Service Manual.
Duur maar wel heel veel informatie.
alles is er in te vinden over de vele veranderingen in de periode 1951 - 1955.
naast de kosten van het boek en de verzending moest ik ook nog € 19 inklaringskosten betalen bij de bezorging.

link http://www.barringtonmotorworks.com/gall...22&gid=127
Reply
Inderdaad vrij prijzig boek Jakop, maar zo te zien wel heel gedetailleerd.
De Kerstman maar eens lief aan kijken denk ik !
Reply
Een erg interresant topic om te lezen, en geen intensie om dit topic te kapen, hier lijken mij alleen wel de r51/3 liefhebbers te zitten

Het was al jaren bekend dat ik ooit een BMW R51/3 in bezit zou krijgen. Mijn opa was er trots op en heeft hem zelf al die jaren (op 1 ding na) in orginele staat goed onderhouden. Helaas overleed die onverwacht snel en heeft hij mij wel de "liefde" voor de motor mee gegeven, echter de kennis helaas niet kunnen overdragen.
Ik ben wel redelijk handig maar een leek wat betreft motoren en de techniek/onderhoud hier van, maar wil me hier graag in verdiepen.
Helaas was mijn opa de enige in de familie die deze passie voor de motor had, en is er in mijn familie niemand die iets zinnig kan vertellen over deze motor. ondertussen heeft de motor al iets meer dan een jaar niet meer gelopen. maar heb ik hem sinds vorige week wel in mijn schuur staan.
Ik wil dit familie erfstuk graag in goede staat blijven onderhouden, en ben dus eigenlijk opzoek naar iemand die mij iets over deze prachtige motor kan vertellen, en hoe ik die in een goede staat kan houden.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 2 Guest(s)