Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R51/3 kopen
Quote:Klopt, de bmw tankdop past niet.
is een 'fuel tap' niet een benzinekraan?

Reply
Klopt, dit had ik ook reeds eerder vermeld. Echter ook de tankdop is verschillend.
Reply
@ Fwalhof : natuurlijk heb ik belangstelling voor een werkplaats handboek in PDF formaat.
Roep maar hoe we dat regelen.
Wat betreft de te vervangen grote onderdelen : het nieuwe zadel zal in elk geval origineel en nieuw BMW worden, wat betreft de tank, en het voorspatbord ben ik er nog niet uit.
Ik zie ook wel achterspatborden imitatie op internet, maar geen voorspatborden.
Ook moet ik maar eens gaan kijken waar die onderdelen te vinden zijn,anders dan ebay of oltimerbeurzen
Reply
Stuur mij maar even een persoonlijke email, dan zal ik je het handboek toe sturen.
Let wel, het is wel Duitstalig. Ik heb nog wel meer nuttige gescande informatie voor je.
Natuurlijk gratis.
Reply
Quote:Bedankt voor het compliment! Voel me echter niet echt ongelukkig nu ik op een stilistische miskleun rij.
Ik heb mijn R 51/3 destijds voor €1800 gekocht en deze was in vergelijkbare staat (voor zover ik dit beoordelen kan) met de motor van Bmweetje. €3000,- mag dan relatief niet veel zijn, maar bedenk dat hier nog wel enkele duizenden bij komen, wanneer je hem origineel wilt krijgen. Alleen voor het voorste spatbord, zadel en tank praat je al gauw over een kleine €2000,-
Als je nog belangstelling voor een werkplaats handboek in pdf formaat nodig hebt, kan ik je hier wel aan helpen.

Die "stilistische miskleun"valt naar mijn idee nogal mee, je Ural tank lijkt meer op het origineel dan de /2 tank die er nu bij Bmweetje op zit. En als dat origineel niet beschikbaar of schier onbetaalbaar is is het toch een mooi alternatief? Gelukkig mag iedereen naar eigen behoefte (om) bouwen, de smaakpolitie heeft nog niet toegeslagen, en die van jou is niet origineel maar wel in een prachtige staat..
Ik vindt het geweldig dat er liefhebbers zijn die deze oude machines nog op de straat houden, origineel of niet.
Het alternatief is verschroten, en dat is pas echt jammer....

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
De R51 (en R67, zij in wezen dezelfde motorfietsen) bezit een schitterende 'lijn' waarbij de tank erg goed geïntegreerd zit. Een lompe Russische 'ballontank' doet die fragiele (naar hedendaagse normen zijn het immers niet echt forse motoren te noemen) en strakke tekening helemaal teniet. Wanneer zo'n aanslag mijn motor tot een stilistisch miskleun degradeert, dan mag ik dat toch zeggen, niet?
Het is maar dat ik het ook eerst niet geloofde. Met een hoop gedoe om daarna de tank weer kwijt te raken. Een gewaarschuwd man..

M.
Reply
Ik moet Linkous volkomen gelijk geven.
Als je iets ouds wil opknappen,moet het wel zoveel mogelijk echt wezen. ( dus origineel )
Vooral de eerste indrukken....bv. Tank-Wielen-Stuur-Spatborden_Motor.
Dat hier een prijskaartje aanhangt is te begrijpen.
Maar het is voor een ieder wel zelf om te beslissen hoe ver ga je. ( dus wat mag het kosten.)
Reply
Wat is dan origineel? Originele lak, spaken, ontsteking, stuur, velgen, chroom nog steeds aanwezig?
Nog steeds 6 volt i.p.v 12 volt?
Als je hem dan echt origineel wilt houden, moet je hier ook niets aan veranderen, zoals de echte puristen dit doen.
En wat te denken van de cafe racers. Zijn dit dan de echte stilistische miskleunen?
Reply
Cafe racers vind ik persoonlijk iets anders. ( maar mijn voorkeur heeft het niet.)
Ontsteking is wat anders,doet niet af aan uiterlijk.(ie alleen maar voor het gemak.)
Chroom zit er bijna niet aan.(bijna alles aluminium .)
Originele lak. ( nieuwe lak en met hand getrokken en niet geplakte strepen en blanke lak vele malen mooier als vanaf fabriek.)
Maar nogmaals, daar komt een prijs kaartje bij kijken!
Reply
Ik weet niet in hoeverre een Ural tank afwijkt van een originele, dus kan daarover weinig zeggen,anders dan dat als hij exact gelijk is
aan het origineel het zeker het overwegen waard is.
En inderdaad is ieders portemonnee verschillend, en speelt tijd en geduld om de motor te restaureren ook een rol.
Mijn eerste idee was om de motor ook helemaal origineel te maken, maar dat was hij tijdens mijn vaders periode ook al niet meer.
Hij had er bijvoorbeeld een 2- persoons Denfield zadel op,en de fishtail uitlaten vervangen door sigars.
Wat ik wel weet is dat hij er erg zuinig op was en de motor elke winter uit elkaar ging en onderhanden werd genomen.
Heb in elk geval m'n betere helft beloofd om te wachten met demonteren tot het voorjaar, en van daar uit maar eens te kijken
hoe en wat eerst, maar alvast op zoek gaan naar onderdelen kan geen kwaad
Hieronder nog een foto met de BMW (ong. 1964 )
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)