Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R51/3 kopen
Dat van de achteruit vertelde de vorige eigenaar.
Misschien klopt het ook niet, maar heb nog niet echt goed kunnen kijken.was gister laat in de middag terug,heb m de schuur in gereden, en dat was het even.
Ik zit nog niet echt "vol" kennis over deze oude machines, maar ga dat zeker snel proberen in te halen.
Wat betreft de model vreemde delen maak ik me vooral zorgen over of de originele tank nog redelijk aan te komen is.
Ik weet wel dat er nog veel, zo niet alles eventueel nog nieuw te koop is,
Maar zo'n tank is niet goedkoop dacht ik
Reply
Gezien jullie reacties denk ik het ook, peterh
Heb vandaag even goed het frame-plaatje gekeken.
Het is een 51/3 uit 1953.
Mijn vader kocht hem in Rhenen in 1960.
De motor was ingevoerd uit Duitsland
In 1965 werd de motor verkocht, en na de nodige inspanning van mijn kant staat ie nu in mijn schuur.
Heeft in al die tijd maar 2 eigenaren gehad,waarvan de laatste de motor meer dan 30 jaar bezat.
Aan mijn vader kan ik helaas niks over de motor vragen, hij
overleed in 1969 op 36 jarige leeftijd.
Mooi toch dat de motor nu weer in familie bezit is !
Reply
Wat een verhaal, goed dat ze terug is in de familie.
Reply
Ja..de motor van je pa terugkrijgen..zoiets is onbetaalbaar....een goeie tank moet nog wel aan te komen zijn....Ik zou er in elk geval een originele op zetten, die zijn van een geweldig ontwerp....er zit nu een /2 tank op, en die levert ook wel weer wat op! En niet vergeten dat lelijke zitje eraf te doen en er (weer) een zweefzadel op te monteren.....Hou t ding in ere!
Reply
Aan de originele tank valt meestal nog wel te komen, al dan niet namaak. Schrik echter niet van de prijzen; die liggen meestal zo tussen €750 en €1200 afhankelijk van de staat.
Mocht je dit te prijzig vinden is een druppeltank van de Ural een prima alternatief. Dit is een kopie van de R51 tank en kan zonder verdere aanpassing direct geplaatst worden. Zelfs de schroef bevestigingspunten komen overeen. Deze tank koop je tweedehands reeds voor zo'n €100,- en worden regelmatig op Ebay Duitsland aangeboden.
Alleen de aansluiting van de benzinekraan is verschillend.
Ik heb deze zelf ook op mijn R 51/3 geplaatst. Met twee studerende dochters was deze keuze snel gemaakt! Smile

Reply
Ik had al een site gevonden met zo'n Ural tank aanbieding.
Daar stond wel bij dat de standaard benzinedop niet zou passen.
Deze site : http://www.ural-zentrale.de/product_info...gfach.html
Reply
Voor zulke prijsverschillen kun je ze gewoon niet laten liggen! En is een- niet conforme-benzinedop heel erg?
Nu klopt de hele tank eigenlijk niet.

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
Klopt, de bmw tankdop past niet.
In Genemuiden zit ook een leverancier van Ural en Dnepr delen: www.uraldnepr.nl. Deze heeft er ook nog een liggen volgens de website. De huidige tank is natuurlijk ook nog steeds een optie. Geen R 51/3 tank maar wel origineel bmw. Het is maar net waar je voor kiest en hoe origineel je hem wilt maken. Je kunt natuurlijk ook eerst nog rustig nadenken wat je gaat doen. Een tank vervangen kan altijd nog.
Reply
Rij zelf met een R67/2 (een erg fijne en verrassend ferme motor uit 1952) en heb bij gebrek aan een originele tank ook ooit een Ural exemplaar overwogen. Bah! Geloof me, die 'opgeblazen' Russische versies degraderen je fiets onmiddellijk tot een stilistisch miskleun, heb destijds mijn eBay aankoop weer onmiddellijk te koop aangeboden. Uiteindelijk een origineel exemplaar gevonden voor 600 euro, en die moest dan nog gespoten worden. Voordeel van de Rus is natuurlijk wel een grotere tankinhoud..
Als je de motor echt gekocht hebt voor 3000 euro, besef dan dat je een koopje gedaan hebt (http://suchen.mobile.de/motorrad/bmw-r51...itCountry=), en investeer in een mooie tank.
Reply
Bedankt voor het compliment! Voel me echter niet echt ongelukkig nu ik op een stilistische miskleun rij.
Ik heb mijn R 51/3 destijds voor €1800 gekocht en deze was in vergelijkbare staat (voor zover ik dit beoordelen kan) met de motor van Bmweetje. €3000,- mag dan relatief niet veel zijn, maar bedenk dat hier nog wel enkele duizenden bij komen, wanneer je hem origineel wilt krijgen. Alleen voor het voorste spatbord, zadel en tank praat je al gauw over een kleine €2000,-
Als je nog belangstelling voor een werkplaats handboek in pdf formaat nodig hebt, kan ik je hier wel aan helpen.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)