Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R51/3 kopen
BMWeetje

Heel heel veel plezier gewenst.

René
Reply
Vandaag de motor opgehaald.
Matching numbers, en motorblok met achter-uit versnelling.
Niet alles is model specifiek : zadel,tank en voorspatbord komen van een ander model.

Reply
Proficiat met de R 51/3!
Ben je van plan om hem weer helemaal in nieuw staat te restaureren of wil je hem alleen weer rijdend maken?
Ik wist trouwens niet dat de R 51/3 ook versnellingsbakken met achteruit had. Is dit origineel of zit er een andere bak achter?

Gr. Frits
Reply
Het plan is een volledige restauratie.
Ik wist ook niet van de achteruit.
Misschien omdat ze er ook waren met zijspan ?
Deze heeft althans een zijspan aan gehangen in het verleden.
Ook de zijspan ophangpunten zitten aan het frame.
Wel heb ik op het web meer foto's gezien van 51/3 's
die het hebben.
Hier op het forum iemand het verlossende antwoord ?
Reply
Volgens mij zitten de zijspan bevestigings punten standaard op het frame, ook op die van mij. Ik heb er ook een zijspan aan hangen. Hoe ziet de achteruit er uit?
Werkt deze met een voet pedaal? Ik heb een foto van mijn versnellingsbak geplaatst. Waar zit het verschil met jouw bak?
Reply
Is best een prachtige R 51 van te maken.
Heb zelf in de jaren ,60 een R 51 gereden,had halve naven en 4 versnellingen.
Maar deze had geen achteruit versnelling.
Het hand pookje rechts van de motor was wel aanwezig.
Laat binnen kort nog enkele foto,s zien,want volgens mij is het stuur en de einddempers ook niet
helemaal wat het moet zijn. 'maar ik kan me vergissen van op de foto.)

gr Martien
Reply
Inderdaad zaten de zijspanaansluitingen er bij de R51/2/3 en /2 serie standaard op.
Ik vindt dat de machine er ongerestaureerd en flink verstoft al heel hoopgevend bij staat!
Dat hij na minimaal 58 jaar wat modificaties heeft ondergaan is eigenlijk normaal.
Het zadel is wel hmmmm.. apart.
Een mooie aankoop en project!

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
t lijkt me heel sterk dat er n achteruit op zit.....Ik zou daarom ook graag weten hoe je die conclusie trekt en hoe t geheel dan werkt! Natuurlijk is niks onmogelijk, maar ik ben wel heel benieuwd....Verder: Originele tank en zweefzadel erop en karren!
Reply
Denk dat het handversnellings/vrijstand hendel op de bak wordt aangezien voor een achteruit.

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
Dat denk ik ook. Tenzij er een Ural/Dnepr bak gemonteerd is.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)