Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ontsteking bmw r 100 rt 1978
Zoals gezegd: Eurol is een goed merk olie. Echter, het is niet erg zinvol om zulke olie in een oude motor (zoals een 2-kleps boxer) te gebruiken. Allereerst omdat de keerringen in het blok vaak niet bestand zijn tegen sommige toevoegingen ("dopes") die in (semi-) synthetische olie zitten en ten tweede omdat die oude boxers altijd wel wat olie verbruiken. Daarnaast zijn de minerale olie-soorten al zoveel beter dan de voorgeschreven olie uit de tijd dat onze motoren de BMW-fabriek verlieten.
Reply
Ja ok je hebt een punt. Deze is de goedkoopste dat er is in die winkel.

http://www.rad.eu/nl/c/p/35289-eurol-har...20w-50.htm

En ik heb niet echt veel zin om 30 km om te rijden voor wat goedkopere olie kost ook naft Wink.
Reply
Nu we toch over olie bezig zijn, me altijd afgevraagd waarom de oliefilter uit 2 delen bestaat.. je mag dit niet veranderen die uit 1 deel bestaat? Heeft iet mee de oliekoeler te maken?
Reply
Nee, staat los van een eventuele oliekoeler. Het knikfilter is simpelweg makkelijker te monteren als er bv. een valbeugel of kuip gemonteerd is.

Groeten, Ton
Reply
Ok dus er mag ook een oliefilter 1 dat uit 1 stuk bestaat?
Reply
Quote:Nee, staat los van een eventuele oliekoeler. Het knikfilter is simpelweg makkelijker te monteren als er bv. een valbeugel of kuip gemonteerd is.Groeten, Ton

Sorry Ton, v.w.b. de RS/RT-kuip heb je gelijk, maar indien er een oliekoeler is gemonteerd moet er een genikt oliefilter worden gemonteerd.
Reply
Klopt Omar, ik ging uit van de situatie zonder oliekoeler. Met oliekoeler inderdaad alleen knikfilter.

Groeten, Ton
Reply
Weet er iemand ook waarom?
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)