Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ontsteking bmw r 100 rt 1978
#41
Zoals gezegd: Eurol is een goed merk olie. Echter, het is niet erg zinvol om zulke olie in een oude motor (zoals een 2-kleps boxer) te gebruiken. Allereerst omdat de keerringen in het blok vaak niet bestand zijn tegen sommige toevoegingen ("dopes") die in (semi-) synthetische olie zitten en ten tweede omdat die oude boxers altijd wel wat olie verbruiken. Daarnaast zijn de minerale olie-soorten al zoveel beter dan de voorgeschreven olie uit de tijd dat onze motoren de BMW-fabriek verlieten.
Reply
#42
Ja ok je hebt een punt. Deze is de goedkoopste dat er is in die winkel.

http://www.rad.eu/nl/c/p/35289-eurol-har...20w-50.htm

En ik heb niet echt veel zin om 30 km om te rijden voor wat goedkopere olie kost ook naft Wink.
Reply
#43
Nu we toch over olie bezig zijn, me altijd afgevraagd waarom de oliefilter uit 2 delen bestaat.. je mag dit niet veranderen die uit 1 deel bestaat? Heeft iet mee de oliekoeler te maken?
Reply
#44
Nee, staat los van een eventuele oliekoeler. Het knikfilter is simpelweg makkelijker te monteren als er bv. een valbeugel of kuip gemonteerd is.

Groeten, Ton
Reply
#45
Ok dus er mag ook een oliefilter 1 dat uit 1 stuk bestaat?
Reply
#46
Quote:Nee, staat los van een eventuele oliekoeler. Het knikfilter is simpelweg makkelijker te monteren als er bv. een valbeugel of kuip gemonteerd is.Groeten, Ton

Sorry Ton, v.w.b. de RS/RT-kuip heb je gelijk, maar indien er een oliekoeler is gemonteerd moet er een genikt oliefilter worden gemonteerd.
Reply
#47
Klopt Omar, ik ging uit van de situatie zonder oliekoeler. Met oliekoeler inderdaad alleen knikfilter.

Groeten, Ton
Reply
#48
Weet er iemand ook waarom?
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)