Richard,
Sorry voor al die vragen, maar ik wil niet weer voor verrassingen staan.
Dit wordt op een alternator geplaatst? En dit lukt met een originele alternator ?
Zijn er verschillende types?
Waar bestel ik dat best? Best op hun bedrijfsite ?
Thanks!
Floris
Ik heb het met succes geïnstalleerd. het was idd plug en play.
Het stond toen op stand 8 van de variabele grafieken en ik heb er al vaak het uiterste uit gehaald met succes.
Het start ook zeer gemakkelijk.
Nu heb ik nog een vraagje, hij draait op lage toeren stationair, wat ik prachtig vind, mooi geluid zuinig, schoon constant enzo. Maar het olielampje begint dan wel te branden en daar maak ik me een beetje zorgen over. De olie is Total 10W 40, maakt niet uit of het koud of warm staat, vanaf ik een klein beetje aan de gas kom is het weg.
Zou dit schade geven, of is dit een bmw kinderfout?
Thanx
Floris
Weet je zeker dat het olielampje gaat branden of is het misschien het laadstroomlampje.
Dat is bij namelijk het geval.
mvg
Ton
Ik meen dat 20W50 voorschrift is !!! En te laag stationair is voor de smering ook niet aan te raden . Probeer 900 toeren aan te houden !
10W40 wordt gebruikt van min 20 tot plus 20.C/// 20W50 van min 10 tot plus 35 C . Normaal gezien voor Ned. gebruikt een ieder 20W50 . De animo om bij min 10 op stap te gaan is vrij laag !.
De animo is mogelijk vrij laag, maar als het het enige vervoer is...En die 20W50 helpt s,winters bij het starten niet echt. Zou een goede syntheet met een lage onderwaarde als 5 W 60 iets zijn voor jaarrond-gebruik?
Floris, in elk geval zijn bij de /6 en /7 serie het oliedruklampje oranje en het generatorlampje rood.
Met vriendelijke groet,
PeterH
Ik heb ook al vrij vaak zitten kijken voor 20 w 50 in gewone winkels, niet te vinden. ( tankstations, makro, etc) ik zal naar speciaal zaak voor moeten gaan. Ik vraag me dan nog af of het de moeite is. binnen paar weken halen we wss nauwelijks 10-15 graden. Wat is dan de beste olie?
Grts
Floris
Ik weet niet waar je woont.
Maar de 20/50 olie is bij de Hobbyist volop te krijgen.