Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Restauratie R60/5
#1
Na alle perikelen van de demontage ben ik begonnen aan de opbouw van mijn motor. Alles mooi gepoedercoat, denk ik dat het prachtig gaat worden. Ik heb nu de swingarm gemonteerd, maar zoals op de foto te zien is, zit de arm nu (onbelast) klem tegen de uitlaatsteun. Dat komt wel goed als hij op zijn wielen staat, denk ik, maar het verbaast me wel. De nieuwe schokbreker is net zolang als de oude. Zou een en ander vervormd kunnen zijn door de warmte bij het coaten? En moet ik eraan gaan buigen?
Reply
#2
Zit de swingarm in het midden ,dus gemeten bij scharnierpunt tussen ZWARTE rand van swingarm en frame ( dus niet op ringen van lagers omdat het ene lager dieper zit dan het andere ) . c.a. 4 mm aan iedere kant . Links is er minder ruimte tussen uitlaatsteun dan rechts , omdat rechts daar ook de stang naar achterrem daartussen loopt . Het is een gepriegel omdat de lagers een voorspanning van 110 NM moeten hebben .
Reply
#3
Misschien zit daar de oorzaak. Ik heb de bouten er maar een paar slagen ingedraaid, omdat het toch weer los moet om de versnellingsbak erin te zetten, dus helemaal niets gemeten
Reply
#4
Die 4mm is een richtlijn , moet aan beide kanten even veel zijn . Met een schuifmaat goed te doen ! Succes !!
Reply
#5
Voelermaatjes werken uitstekend om een goede afstelling te krijgen. Kijk anders eens op het YouTube filmpje dat het montage proces uitstekend beschrijft:

http://www.youtube.com/watch?v=qXXnNQf2F...ata_player

succes,
Jacobo
Reply
#6
Fantastisch, heel blij mee.
Reply
#7
uitstekende uitleg, hier heb je echt iets aan.
Reply
#8
Als je kijkt op Youtube en zoekt naar Chris Harris (of onder zijn webname "Bavarian Bomberwrencher" vindt je tientallen filmpjes over alle mogelijke reparaties aan "Airheads" (lucht gekoelde BMW R boxers). Ik heb er zelf erg veel aan gehad bij het reviseren van de koppeling, maar ook bij het reguliere onderhoud van kleppen stellen en ontsteking afstellen.
Reply
#9
klopt Jacobo, heb meerder malen op zijn filmpjes gekeken. echt iets nuttigs voor deze site.
goed bezig.

grt Wil.
Reply
#10
Ben nu met de wielen bezig. Naven met staalborstel gedaan en daarna met de lappenschijf gepoetst. Op een afstand ziet het er prima uit, maar toch is het resultaat wat vlekkerig. Is het een idee om ze te spuiten? En hoe krijg je het dan echt schoon en vetvrij?
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)