Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pikkel bmw r 100 rt
Het irriteert me hoe ze de pikkel hebben opgebouwd in een bmw r 100 rt 1978

het gaat namelijk over 46531241598 deze sidestand.

Het is een kunst om deze pikkel naar beneden te halen als je nog op de motor zit...

Heeft er iemand daar ook ervaringen mee en/of opgelost door het evt te verlengen?

Ps. weet er iemand hoe je een rechter lampje vervangt van een standaard km teller

Grts Floris
Reply
Wat is het probleem- kom je er niet goed met de voet bij of niet ver genoeg uit?

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
Eigenlijk een beetje van beiden. het is bijna niet mogelijk om al zittend de pikkel uit te strekken omdat het scharnier zo verzit en de pikkel zo kort is.
Reply
gewoon afstappen dan gaat het wel zonder moeite
Reply
ja, herken ik wel. is mij ook nog nooit gelukt bij mijn R100R, wel bij K75 en ook op mn 850 rt ging het redelijk.
nu gewoon afstappen en daarna op de zijstandaard(pikkel) of je moet er iets oplassen zodat je met je hak e.e.a kunt doen.
groet herman
Reply
Ik herken het in die zin dat de standaard terug schiet als je het loslaat. Ik kantel de motor iets waardoor de standaard wordt tegengehouden door de grond. Daarna trek ik de motor naar achteren zodat de standaard door zijn dode punt is. Dan stap ik af. Ik geef toe dat je wel wat lange tenen nodig hebt voor deze actie. :-)
Reply
Ik heb mijn standaard een cm. of tien boven het voetje 10-15 graden omhoog gebogen ( eerst plaatselijk roodheet gestookt met een acethyleen brander). Nu kan ik hem met vanaf het zadel volledig uitklappen. Bijkomend voordeel is dat hij nu iets schuiner staat.

Blijkbaar is de motor bedoeld voor mensen langer dan 174 cm, of met heel lange benen.

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
Praten we hier allemaal over de voor 1981 modellen?
Heb n.l. voor mijn 1982 model een standaard van een offroad
Wat aangepast en er inderdaad een beugeltje aan gelast.
Werkt goed en staat ook niet zo scheef meer.
Reply
Grappig; ik heb hem juist verbogen om hem o.a. wat schuiner te zetten, daarvoor stond hij vrijwel rechtop.

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
De Bok is er bij mij eraf. Ik heb er ook al vaak aan zitten denken omdat te verbuigen. Hoe heb je dat juist gedaan?

Reden waarom ik het nog niet gedaan heb is voor (inwendige) barsten. Heb je dat verwarmd?
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)