Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
krukas keerring R80rt (koppeling) blijft lekken.
#11
Jongens bedankt hoor!!
Hier heb ik wat aan.
Nieuwe keerring heb ik besteld bij de hobbyist. (ook de o-ring er achter)
Jammer dat dit soort tips niet in het boek staan, Kunnen dure grapjes worden als je het niet weet.
Ik ga zo wie zo, niet liggen rammen op de krukas. Ik ga altijd voorzichtig te werk.
Zodra het binnen is ga ik aan de slag.
En eerst proef draaien zonder versnellings bak,
Altijd je koppie er bij houden, en na denken!! dat zie je maar weer. Zelfs als het iets simpels is als een keering.
Ik hou jullie op de hoogte

gr rene
Reply
#12
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-OTHDSMNRM84R

als je op bovenstaande link klikt kun je een pdf bestand
downloaden over het vervangen van de krukaskeerring.
bestand komt van onderstaande site

http://www.2-ventiler.de/

henry
Reply
#13
Quote:http://www.mijnbestand.nl/Bestand-OTHDSMNRM84R

als je op bovenstaande link klikt kun je een pdf bestand
downloaden over het vervangen van de krukaskeerring.
bestand komt van onderstaande site

http://www.2-ventiler.de/

henry



Ook 'dichter bij huis' de tips te vinden!

http://www.bmwboxerclub.nl/v2/index.php/...erwijderen




Reply
#14
Hoi
inmiddels rij ik alweer een weekje.
Helaas blijft ie lekken !! Niet heel erg veel, maar de motor zweet wel.
Ik zal netjes blijven, maar ik heb al heel wat afgevloekt.
Toch heb ik de krukas keerring goed gemonteerd (zie foto)
eerst de druk plaat eraf, olie keerring monteren en dan de druk plaat er weer op zetten.
Zodat de lip naar binnen wijst, naar de olie toe.
o-ring van het olie pomp dekseltje ook vervangen.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik op LPG rij, maar dat moet voor de olie keerring toch niks uit maken?
ook heb ik het olie carter vergroot door een tussen ring, (gekocht bij de hobbyist), zo dat er meer olie in het carter kan.
Ik sta voor een raadsel
Als iemand nog ideeën heeft?
bedankt

gr rene
Reply
#15
doe er eens wat minder olie in
Reply
#16
Lekt de vrijstandschakelaar onder bak mischien een druppie !!
Reply
#17
vrij stand schakelaar lekt niet want deze heb ik al vervangen. (per ongeluk kapot gestoken bij monteren)
En het is echt motor olie.
bedankt voor de tips.
voorlopig blijf ik rijden, ik heb geen zin om voor een 3e keer alles weer los te halen.
ik zal in 2014 maar eens weer gaan kijken.
hobbyist zei dat ik de olie keerring droog moest monteren.(heb ik niet gedaan)
ik heb deze toch in de olie gelegd, een olie keerring moet toch tegen olie kunnen, wat is dat nou?
voor de rest kan ik bedenken wat fout is gegaan?

groet rene
Reply
#18
een keerring wordt normaal gezien met olie gemonteerd, zeker als het een volledig rubber seal is. hoe is het loopvlak waar de keerring omheen ligt? als hier ook maar een miniscuul braampje op zit dan gaat ie lekken. veel succes met je eventuele volgende poging.

groeten Iwan
Reply
#19
RRene,

als je de volgende keer weer de krukaskering vervangt kijk dan ook rond het gat of je een scheur ziet die richting het carter ontluchtingsgat gaat.

Richard
Reply
#20
Volgens mij zit achter die keerring een oliepompdeksel. Dat deksel zit met vier boutjes vast; soms zitten een of meer van die boutjes los of is de O-ring beschadigd. Je denkt dan inderdaad dat de keerring lekt.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)