08-22-2013, 09:51 AM
De lip van een oliekeerring (het deel waar een veer om zit) moet altijd wijzen in de richting van de af te dichten vloeistof. In het geval van een krukasafdichting wil je voorkomen dat er olie naar buiten komt en moet de lip dus naar binnen wijzen. Er zijn ook oliekeerringen met een extra stoflip en die komt dan aan de buitenkant te zitten.
Het kan wel zo zijn dat de montage over de as lastig is als er op de as een borst zit. Je moet dan een conische ring maken die je tijdelijk over de as tegen de borst schuift en die er voor zorgt dat de keerring soepel over de borst schuift zonder dat de lip van de keerring beschadigd wordt. Kun je je niet meer herinneren hoe de originele keerring zat toen je die eruit haalde?. Ik zou bij de montage van een keerring altijd wat olie of vet op de as smeren zodat de keerring bij de eerste keer draaien van de motor niet hoeft te wachten totdat de normale olie tegen de keerring aan komt.
Het kan wel zo zijn dat de montage over de as lastig is als er op de as een borst zit. Je moet dan een conische ring maken die je tijdelijk over de as tegen de borst schuift en die er voor zorgt dat de keerring soepel over de borst schuift zonder dat de lip van de keerring beschadigd wordt. Kun je je niet meer herinneren hoe de originele keerring zat toen je die eruit haalde?. Ik zou bij de montage van een keerring altijd wat olie of vet op de as smeren zodat de keerring bij de eerste keer draaien van de motor niet hoeft te wachten totdat de normale olie tegen de keerring aan komt.