Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R100RT Bubbels in de benzine aanvoer
Hallo Allemaal,

De benzine aanvoer slang heb ik begin vorig jaar onderbroken en een brandstof filter geplaatst.
Vorig jaar liep de motor heel goed.

Wat mij nu opvalt is dat aan de linker kant lucht bubbels ontstaan in de carb. en zichtbaar zijn in de brandstof filter.

Overige opmerkingen:
- Motor loopt stationair, maar slaat na een tijdje af.
- Motor hikt om de zoveel seconden, net of er een slag overgeslagen wordt. Slaat hierdoor niet gelijk af.

Graag jullie advies ??

Wat is er geserviced/veranderd afgelopen winter:
- Nieuwe bougies en luchtfilter
- Alle vloeistoffen zijn vervangen
- kleppen opnieuw gesteld
- afstellen carbs en gas
- Uitlaten zijn er af geweest , roest verwijderd op de "tussenpot". NB nieuwe afdichtingen in uitlaat.

Reply
Zitten de vertikale dunne buisjes van vlotterbakken verstopt !!! hierlangs moet de lucht grotendeels ontsnappen . Carbs . reinigen zonder perslucht is dikwijls halfwerk . Deze c v carbs hebben dunne kanaaltjes waar zich na lange stilstand rommel in vastzet , dat kan verekte hardnekkig vast zitten . O-Ringetjes vernieuwen rond sproeiers met een likje vasseline eraan om beschadigen bij indraaien te voorkomen. O-ring van Vlinderklep zou ik laten zitten , dat geeft enkel hoofdpijn . Als er geen speling op het asje zit is lekage daar te verwaarlozen . Er zijn benzinekranen waar een klein zeefje inzit , dan moet je het buisje waar de slang opgeschoven zit even los halen sleutel 17 . Als je extra filtertjes gebruikt zou ik deze kleine zeefjes laten vervallen . Gebruik filtertjes met een nylon binnenwerk , die dingen met papier erin zijn dikwijls waardeloos . Als het afstellen van je mengsel moeizaam verloopt , dan raad ik je aan de mengbuisjes en naalden van gasschuiven te vernieuwen . deze slijten na verloop van jaren ovaal in , en dan lekt er bij gas dicht toch nog benzine langs die je stationair mengsel verziekt ! Ook het drijfvermogen van oudere vlotters gaat aanmerkelijk achteruit doordat het kunststof benzine opneemd . De site van Bep van Malde op dit forum is het bekijken waard gr. Cees.
Reply
Kijk eens of de ontluchting van de vlotterkamer nog gangbaar is.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)