Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
r65 remblok schroefdraad beschadigd...
Hallo,

Bij het reviseren van remleidingen voorwiel van m'n R65 heb ik de nippel scheef ingedraaid, waardoor de schroefdraad van de remklauw (Ate) nu zwaar is beschadigd. Er is totaal geen grip meer.

Ik stel me de vraag of dit kan hersteld worden door nieuwe schroefdraad te tappen. Is dit wel mogelijk, aangezien de nippel conisch afsluit? En zo ja, dan wordt een grotere diameter bekomen. Bestaat dan zoiets als leidingadapter met diameter +10mm?
Ook een mogelijkheid misschien, is het gebruiken van een helicoil. Is dit een betrouwbaar systeem?

Heeft iemand ervaringen met dit soort probleemoplossing?

Alvast bedankt voor je reply!

Groetjes,
Vatchie
Reply
Ga asjeblieft op zoek naar een andere klauw, en zet er dan meteen een brembo op. Ga hier niet mee rommelen, het moet in orde zijn, tis je rem.
Reply
Quote:Ga asjeblieft op zoek naar een andere klauw, en zet er dan meteen een brembo op. Ga hier niet mee rommelen, het moet in orde zijn, tis je rem.

Dit is heel attent van je, Lei. Het is zeker niet mijn bedoeling om enig risico te nemen, remmen zijn cruciaal.

Ik wil wel polsen in welke mate helicoils of draadbussen, mits vakkundige plaatsing, nuttig kunnen zijn.
Heeft in feite vooral te maken met betaalbaarheid; Brembo staat hoog in het verlanglijstje maar voorlopig moet ik nog passen...
Reply
Voor Bembo remklauwen moet je wel andere vorkpoten hebben en misschien zelfs andere remschijven.
Reply
Jaap ik meet een steek van 108 mm bij een Ate van R45 en die is krek het zelfde als R65 --- Jou motor is jonger en heeft de z g Y gietwielen en daar zit een ander type voorvork in , . Uitgaande van het fototje bij je naam . Die enkele Ate is overigens niks mis mee , maar is schaars en moeilijk te vinden . Ik kan er mn band mee laten janken , blokeren hoeft niet heeft ook geen enkele zin !! Vatchie niet knoeien of laten knoeien , gewoon een goeie klauw zoeken . Informeer bij de sponsor of die later gebruikte Brembo klauwen passen op jouw fiets . Vind je nog een Ate dan heb je veel geluk !! Gr . Cees.
Reply
Brembo klauwen passen op de r65 vork, en zijn voldoende te vinden. De schijven zijn hetzelfde. groet, Lei.
Reply
Gisteren met m'n probleem naar de hobbyist gegaan, even van de deskundigheid en service genieten aldaar, om weer huiswaarts te keren met een originele en gave Ate remklauw. Nu remsysteem upgraden met rvs leidingen. Dankjewel, hobbyist!
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)