Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Schakelen r 50
Leuke reacties van een ieder.
Ik heb toch maar nieuwe gasveren bij de Hobbyist besteld.
Het andere euvel is dat mijn handvat vd gashandle niet tegen de ring aansluit. Er zit plusminus een halve centimeter ruimte tussen. Heb geprobeerd het handvat aan te tikken, maar dat lukt niet. Weet iemand daar een oplossing voor.
Blijft wel leuk zo toch.
Groet Henk
Reply
Ik heb er nooit zo op gelet maar de gashandle van mij blijft ook gewoon staan.....
Geen probleem zolang de gasschuiven maar terug gaan als het gas wordt dichtgedraaid.
Reply
op basis van jullie reacties van het weekend nog eens de schuur ingedoken, blijkt een nog iets betere kabelloop en het verwijderen van een ty-rap ( iets te rigoreus vastzetten om lakschade te voorkomen door bewegende kabels onder de tank) toch een wat beter terug lopen van het gas bereikbaar.
Het is nog steeds niet vergelijkbaar met mijn R80. Vooral op het laatste stukje dicht merk je dat dan de fut uit de veren is en je ze echt dicht moet duwen.
Ik heb ergens wel de indruk dat het beter gaat als de motor niet loopt, maar hoe dat kan weet ik niet.

Al met al is mijn ervaring dat het goed te doen is, ook zonder knipperlichten = hand uitsteken.

Reynout
Reply
Hoi Schrijver,

Misschien een gekke vraag, maar heb jij je gaskabels wel eens gesmeerd?

Ik weet niet of jouw binnenkabels een kunststof beschermlaagje hebben, maar zo ja, gebruik dan een soort van teflon achtige spray, of silicone of ptfe achtige (Ik weet niet precies wat hier nu het beste werkt). geen olie.

Een goede fietsenmaker weet precies wat je nodig hebt.

Hebben jouw binnenkabels geen kunststof beschermlaag kun je ook een lichte olie gebruiken.
(Geen kruipolie indien je alleen wilt smeren).

Heb zelf m'n nieuwe kabels (bij onze sponsor vandaan) na montage eerst maar eens gesmeerd, en dat scheelde behoorlijk. (Vooral de koppelingskabel).

Over zo'n lengte heb je toch een behoorlijk contact oppervlak tussen de binnen en de buitenkabel.

Misschien een idee?

Groetjes, Kees.

Reply
PTFE = teflon.
Reply
had ik nog wel begrepen dat je die teflon kabels dus absoluut niet moest smeren,
maar een teflon spray klinkt zo gek nog niet
bedankt voor de tip ! ga ik zeker proberen

groet,
Reynout
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)