Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Startmotor gaat lopen bij draaiende motor
Een motor die niet wil starten, dat kent iedereen - maar mijn R80 krijgt er juist geen genoeg van. Zijn gewoonte om bij draaiende motor spontaan weer te gaan starten geeft allerlei angstaanjagende geluiden uit het vooronder. Het probleem leek opgelost door het monteren van een nieuwe knoppenwinkel rechts, waarbij we dachten dat de oorzaak 'm zat in vocht onder de startknop. Helaas: enkele maanden later begint het probleem opnieuw. Iemand enig idee?
Reply
Iets in het startrelais bij de "bendix"niet in orde?

Bep
Reply
Het "startherhalingrelais" moet starten bij draaiende motor toch voorkomen?

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
Ik bedoel het relais no 1
Het koperwerk bij de contacten zou los kunnen zitten, of de terugtrekveer is defect

Bep
Reply
Het startrelais onder de tank moet idd voorkomen dat de startmotor bekrachtigd kan worden zodra je laadspanning hebt.

Mijn R80RT heeft het ook gehad dat de startmotor spontaan ging draaien, klinkt niet leuk, dat gaat door merg en been.

Haynes schrijft er iets over op blz 10.12 (zie punt 7 en 8 op de afbeelding)

Afgelopen winter heb ik de startmotor (bosch) laten reviseren en het relais onder de tank vervangen, sindsdien geen last meer.
Starterkrans is er nog genadig afgekomen, hier en daar een braam, dat viel mee.

Jan
Reply
Grr, krijg de afbeelding niet verzonden.

Nogmaals,...gelukt, hopelijk leesbaar en kan je wat met de info.

Jan
Reply
hallo, ik ondervind hetzelfde probleem, is er een oplossing uit de bus gekomen hiervoor?
Reply
Er zit een relais onder de tank, dat voorkomt dat je de motor kan starten als hij al loopt. Dit op basis van de informatie van het "dynamo-controle-lampje". Zelf heb ik dit relais vervangen door een relais met alleen een maak contact.
Reply
Heb enkel dit relais zitten onder de tank. STARTRELAIS /7, BOSCH 61311243207
toch blijft hij het doen,.. relais kapot, nog een relais nodig een startsperrelais?
Reply
De prijs voor jouw relais valt mee https://www.hobbyist.nl/diverse_onderdel...311243207/

Zelf heb ik samengestelde motorfiets en maak geen gebruik van het startsperrelais.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)