Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
remlicht voorrem werkt niet r60/6
Besten,

Als ik de achterrem gebruik, licht het remlicht op maar met de voorrem blijft het donker.
Waar begin ik best met zoeken?

Alvast bedankt

Simon
Reply
Simon,

Ik zou beginnen bij de schakelaar op je remhandel. Die kan je testen met een lampje en een batterij. Als die het doet dan moet je de verbindingen van de schakelaar naar de accu en het remlicht controleren.
Succes.

Ron
Reply
Je zou ook de beide kabeltjes die aan de schakelaar van je voor rem (remhandel) zit tegen elkaar kunnen houden. Als de bedrading klopt dan zal je remlicht oplichten. Mocht dit zo zijn dan is de kleine schakelaar bij je remhandel defect. Doet het remlicht het niet dan moet je het verder zoeken in de bedrading en wel richting de eerste stekkerverbinding (gewoon kabel volgen) Daar zou je het bovenstaande weer kunnen proberen. Doet je remlicht het dan wel met de stekker kort te sluiten dan is die kabel naar de remhandel defect.
Veel suc-6
Michel.
Reply
Bedankt voor jullie tips! probleem opgelost.

Een van de twee kabeltjes aan de remhendel was losgekomen. Rond de kabel en de schakelaar zat een soort rubberen "krimpfolie". Iemand een idee waar ik dit kan kopen? Heb voorlopig alles efgeschermd met isolatietape.

Simon
Reply
Is waarschijnlijk krimpkous. Te koop bij elektrozaak en mogelijk automaterialenhandel.Kan ook zelfvulcaniserende tape geweest zijn, maar dat is zeker niet origineel-werkt wel goed overigens.

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
Dank voor de reacties.

Waar kan ik online zulke (kleine) elektrobenodigdheden vinden? Kan ik bvb ook stekkertjes e.d. kopen bij de Hobbyist?
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)