Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mover of Paddock
Hallo jongens,

Wie gebruikt er thuis een mover of paddock voor zijn bmw k75rt ?
Zo ja, wat zijn je ervaringen hiermee ?
Kan je een link sturen of foto's plaatsen welke je hebt !

Ik verplaats mijn motor (met koffers) nu vanuit het paadje (van de gemeente) met die grijze cementbeton tegels via hek 120 cm doorgang (breder kan niet !!) achter huis.
Ik moet nu tussen 4 tot 8 keer insteken (met voorwiel), om zonder problemen (beschadigingen) aan de koffers door het hek (doorgang) te komen, daarna moet ik nog 4 meter de motor duwen om hem op zijn plaats te zetten.
Het terras achter ons huis is aangelegd met waaltjes en koppelstones. Verder hebben wij een schuur met puntdak (dakpannen) en hier wil ik dit jaar nog het dak doorlaten lopen (met dakpannen) ongeveer 4 meter diep, en ongeveer anderhalf meter breed, en ongeveer 2 meter hoog, zodat er een afdak ontstaat waarbinnen ik de motor kan zetten. Indraaien onder dit te bouwen afdakje
zal ook meerdere keren insteken kosten.
Om een beeld te vormen alles zal wel gaan maar gezien het rangeerproblematiek, moet dit makkelijker kunnen d.m.v. een mover geplaatst onder de middenbok of een paddock geplaatst onder het achterwiel (op internet heb ik modellen gezien met meerdere wieltjes 4 stuks n.m.l) maar is dit wat en zijn de wieltjes geschikt ?
Jongens alvast bedankt voor het meedenken, alle tips en adviezen zijn welkom.
Groetjes
Reply
Mijn ervaring met die kleine zwenkwieltjes en een zware R100RT is dat je een vlakke ondergrond nodig hebt. Op de betonvloer in de schuur is het prima. Ik heb zelf een mover gemaakt. Je zou zoiets kunnen laten bouwen met grote zwenkwielen.
Reply
Een motormover is eigenlijk alleen geschikt voor een 'gladde' vloer. Op die 'waaltjes' en ongelijke tegelranden zullen de kleine wielen blokkeren en zal de motor van de standaard vallen als je de motor duwt. Bovendien is het opbokken op een mover lastiger dan gewoon opbokken, dus waarschijnlijk ben je net zo veel tijd kwijt met een paar keer steken.
Zelf gebruik ik een mover in de garage en dan rij ik eerst het voorwiel op een lat van ongeveer 2 cm dik, hierna gaat het opbokken op de mover veel makkelijker.
Groet, theo
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)