Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bmw r 100 rt carb, remlever + luchtfilterhuis
#1
Hallo iedereen

Ik ben nieuw op dit forum, maar volg dit forum ongeveer al van januari, sinds men aankoop van bmw r 100 rt 1978 (met werk).

Ik heb 4 korte vragen:

Carb synchroon + afstellen + remlever + luchtfilerhuis

1.bij het afstellen heb ik me laten wijsmaken dat de stationair vijs 0.75 uitgedraaid moet zijn, klopt dit? is het een meerwaarde voor op de testbank?

2. carb synchroon; ik heb carbtune II, al stuk of 10 honda cb's mee gesynchroniseerd. Na lang zoeken heb ik gevonden dat het bij mij (bing carbs) naast de stationaire vijs is, maar geen van mijn 2 verschillende adapters van carb tune, passen daarop(te groot). opl: met rubberen slang erover schuiven?

3. ik heb custom uitlaten

https://www.sscycle.com/product/secure/i...s/7585.jpg

nu is het een pain in the ass om achterremhendel te monteren: uitlaat komt te laag. bestaat er een remhendel die niet eerst naar beneden lopen ? zoals op de foto maar voor een remschijf? andere opl is, bluts in uitlaat slaan, of remhendel verlengen met ongeveer 3-4cm... Confused


4. Luchtfilterhuis: voor de motor een lichte frisse look te geven zou ik het achterspatbord liefst willen verwijderen, maar ik zit met gaten van achter op men luchtfilterhuis, (ongeveer 18 per kast) zou het dan mogelijk zijn om in de regen zonder spatbord te rijden?
iemand al ervaring mee?

Dank bij voorbaat,

Mvg Floris
Reply
#2
1. Die 3/4 slag lossen is een richtwaarde. Je kan op het gehoor of met een CO-meter verder afregelen. Aan een iets te rijke kant zetten voorkomt ploffen in de uitlaat bij gas loslaten.

2. Er zijn Bing-carburateurs met standaard een vacuumaansluiting aan de onderkant van de flens, aan de kant van de cilinderkop. Bij een afwijkende maat een verloopslang maken die wel passend is.

3. Hier geldt: "Wie mooi wil zijn moet pijn lijden".
Enige optie zal zijn de demper verder naar achteren te monteren, dus de pijp verlengen.

4. Hier geldt ook het gezegde als bij 3. Een achterspatbord zit er niet voor niets op.
Reply
#3
Bedankt voor de reactie jaap

2. Ik vind het heel raar dat het zo een kleine maat is, bij alle jap moto's passen mijn adapters...

4. Dit is een feit :p maar ik heb er al veel gezien waarbij er geen gaten zitten in die kast.
Er zit ook een rubber inlaat in het midden van het blok voor lucht, (denk ik ) voor wat zou het anders dienen?

Bmw r 100 Rs 1978
Reply
#4
Punt2: adapter: blijkbaar geen normalisatie, en of Bing samen wilde werken met Keihin....

Punt 4: rubber inlaat: primair luchttoevoer motor, secundair ventilatie van de startmotor en dynamo/diodeplaat-behuizing.
Rubber inlaat zat er al op bij introductie /5 modellen, vanaf de 900 serie specifiek de R90S ( grotere luchtvraag door vergroot slagvolume + hoger toerental) ook gaten in de filterkast.

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
#5
ok, bedankt voor de info!
ik ga proberen de adapter te maken met een rubberen mof, ik zou anders niet weten hoe zoiets te zoeken

grts
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)