06-10-2013, 04:19 PM
Hallo iedereen
Ik ben nieuw op dit forum, maar volg dit forum ongeveer al van januari, sinds men aankoop van bmw r 100 rt 1978 (met werk).
Ik heb 4 korte vragen:
Carb synchroon + afstellen + remlever + luchtfilerhuis
1.bij het afstellen heb ik me laten wijsmaken dat de stationair vijs 0.75 uitgedraaid moet zijn, klopt dit? is het een meerwaarde voor op de testbank?
2. carb synchroon; ik heb carbtune II, al stuk of 10 honda cb's mee gesynchroniseerd. Na lang zoeken heb ik gevonden dat het bij mij (bing carbs) naast de stationaire vijs is, maar geen van mijn 2 verschillende adapters van carb tune, passen daarop(te groot). opl: met rubberen slang erover schuiven?
3. ik heb custom uitlaten
https://www.sscycle.com/product/secure/i...s/7585.jpg
nu is het een pain in the ass om achterremhendel te monteren: uitlaat komt te laag. bestaat er een remhendel die niet eerst naar beneden lopen ? zoals op de foto maar voor een remschijf? andere opl is, bluts in uitlaat slaan, of remhendel verlengen met ongeveer 3-4cm...
4. Luchtfilterhuis: voor de motor een lichte frisse look te geven zou ik het achterspatbord liefst willen verwijderen, maar ik zit met gaten van achter op men luchtfilterhuis, (ongeveer 18 per kast) zou het dan mogelijk zijn om in de regen zonder spatbord te rijden?
iemand al ervaring mee?
Dank bij voorbaat,
Mvg Floris
Ik ben nieuw op dit forum, maar volg dit forum ongeveer al van januari, sinds men aankoop van bmw r 100 rt 1978 (met werk).
Ik heb 4 korte vragen:
Carb synchroon + afstellen + remlever + luchtfilerhuis
1.bij het afstellen heb ik me laten wijsmaken dat de stationair vijs 0.75 uitgedraaid moet zijn, klopt dit? is het een meerwaarde voor op de testbank?
2. carb synchroon; ik heb carbtune II, al stuk of 10 honda cb's mee gesynchroniseerd. Na lang zoeken heb ik gevonden dat het bij mij (bing carbs) naast de stationaire vijs is, maar geen van mijn 2 verschillende adapters van carb tune, passen daarop(te groot). opl: met rubberen slang erover schuiven?
3. ik heb custom uitlaten
https://www.sscycle.com/product/secure/i...s/7585.jpg
nu is het een pain in the ass om achterremhendel te monteren: uitlaat komt te laag. bestaat er een remhendel die niet eerst naar beneden lopen ? zoals op de foto maar voor een remschijf? andere opl is, bluts in uitlaat slaan, of remhendel verlengen met ongeveer 3-4cm...

4. Luchtfilterhuis: voor de motor een lichte frisse look te geven zou ik het achterspatbord liefst willen verwijderen, maar ik zit met gaten van achter op men luchtfilterhuis, (ongeveer 18 per kast) zou het dan mogelijk zijn om in de regen zonder spatbord te rijden?
iemand al ervaring mee?
Dank bij voorbaat,
Mvg Floris