06-05-2013, 04:39 PM
Beste BMW liefhebbers,
Ik heb een vraag over een BMW r90s. (motor niet in mijn bezit maar van een oom)
Hij heeft kort geleden de contactpunten van zijn motor vervangen en de condensator. Deze hebben mijn inziens niets te maken met de laadstroom die de accu moet opladen? (als dit niet zo is hoor is het graag)
Om erachter te komen wat nu precies het probleem is heb ik het volgende al ondernomen.
- accu gecontroleerd (was niet al te best meer dus vervangen door een nieuwe)
- motor gestart liep niet echt goed maar dat is kwestie van afstellen. Spanning over de accu gemeten en deze bleef steken bij 12,4 Volt. Te weinig dus om een accu bij te laden.
Vervolgens de generator doorgemeten met een multimeter.
deze moest 0,62 ohm over elke fase hebben.
Deze gecontroleerd en was in orde.
Nu kom ik aan bij de diodeplaat (al wat gezocht op internet en schijnen niet al te beste dingen van bosch te zijn)
dus ik de hobbyist op bellen en vragen hebben jullie nog zn ding liggen.
Ja, die hebben we maar weet u zeker dat de componenten onder de tank nog in orde zijn?
Ik zeg nee ik weet niet hoe ik die door moet meten aangezien in mijn manual geen waarden staan.
hij adviseerde mij eerst om hier eens na vraag te doen of het überhaupt wel aan de diode plaat ligt, al vorens deze aan te schaffen.
zo doende...kunnen jullie mij helpen? wat kan ik nog door meten of controleren of nog mooier hoe kan ik de storing opzoeken en uitsluiten?
Ik hoor graag van jullie.
motorrm
Ik heb een vraag over een BMW r90s. (motor niet in mijn bezit maar van een oom)
Hij heeft kort geleden de contactpunten van zijn motor vervangen en de condensator. Deze hebben mijn inziens niets te maken met de laadstroom die de accu moet opladen? (als dit niet zo is hoor is het graag)
Om erachter te komen wat nu precies het probleem is heb ik het volgende al ondernomen.
- accu gecontroleerd (was niet al te best meer dus vervangen door een nieuwe)
- motor gestart liep niet echt goed maar dat is kwestie van afstellen. Spanning over de accu gemeten en deze bleef steken bij 12,4 Volt. Te weinig dus om een accu bij te laden.
Vervolgens de generator doorgemeten met een multimeter.
deze moest 0,62 ohm over elke fase hebben.
Deze gecontroleerd en was in orde.
Nu kom ik aan bij de diodeplaat (al wat gezocht op internet en schijnen niet al te beste dingen van bosch te zijn)
dus ik de hobbyist op bellen en vragen hebben jullie nog zn ding liggen.
Ja, die hebben we maar weet u zeker dat de componenten onder de tank nog in orde zijn?
Ik zeg nee ik weet niet hoe ik die door moet meten aangezien in mijn manual geen waarden staan.
hij adviseerde mij eerst om hier eens na vraag te doen of het überhaupt wel aan de diode plaat ligt, al vorens deze aan te schaffen.
zo doende...kunnen jullie mij helpen? wat kan ik nog door meten of controleren of nog mooier hoe kan ik de storing opzoeken en uitsluiten?
Ik hoor graag van jullie.
motorrm