06-13-2013, 12:33 PM
Ik heb men valbeugels van bmw r 100 rt 1978 semi naar de kloten geholpen, door de rare bevestiging mag er niet veel macht op sleutel 13 waar ik normaal veel meer macht op zet
Momentsleutel
|
06-13-2013, 12:33 PM
Ik heb men valbeugels van bmw r 100 rt 1978 semi naar de kloten geholpen, door de rare bevestiging mag er niet veel macht op sleutel 13 waar ik normaal veel meer macht op zet
07-12-2013, 10:00 AM
Je zult er misschien al een hebben aangeschaft gezien de datum waarop je de vraag hebt gesteld.
Maar dan misschien voor andere geïnteresseerden, deze heb ik deze week besteld kost maar 32.49 en werkt prima ook voor het lage bereik zodat je er geen 2 hoeft te kopen. http://www.gereedschapland.nl/product/28...goryid=265
07-12-2013, 12:43 PM
Is deze geschikt voor de r 50/2 totaal.?
Zo ja dan is het goed en dan kan ik hem ook bestellen. Groet
07-12-2013, 12:44 PM
Ik heb hem enkel gebruikt voor de vliegwielbouten en de voorspanning op de lagers van swingarm . voorts wielmoeren van aluminium velgen van het oototje. En direct trug in de kast . De rest is feeling , en er valt niks vanaf !!
07-14-2013, 02:48 AM
Feeling>gevoel:
Bouten en moeren welke vast moeten blijven zitten kun je natuurlijk ook voorzien van een drup Loctite schroefdraad borgmiddel. Bedoel hiermee het normale spul, geen vliegwielbouten etc. Je gebruikt voor het normale je feeling en gevoel, met Loctite valt dit niet van de motorfiets af, een en ander wel met beleid natuurlijk en hoeft ook echt niet overal.
07-14-2013, 04:23 AM
De enige keer dat ik een momentsleutel gebruikt heb was bij de revisie van een motorblok voor het op moment zetten van de cilinder en cilinderkop en naderhand voor het natrekken. Verder alles op gevoel vastgezet met de juiste sleutels zonder verlenging. Sleutellengte is zo uitgekiend dat je normale bouten, moeren en schroefdraad die in goede staat zijn niet zal mollen. Er is in mijn 50-jarige sleutelhobby nog nooit (afkloppen) een verbinding vanzelf losgekomen.
07-14-2013, 08:50 AM
Heb een momentsleutel gebruikt om "het gevoel"te krijgen met hoe weinig kracht de verschillende vul- en aftappluggen aangedraaid mogen worden. Twee helicoils vond ik wel genoeg..Sindsdien doe ik de pluggen weer op (hernieuwd) gevoel.
Kopmoeren en vliegwielbouten met momentsleutel. Met vriendelijke groet, PeterH
07-14-2013, 10:52 AM
Zoals de naam al zegt heb je zo'n momentsleutel maar zelden nodig; voor het aandraaien van kopbouten e.d. Een lichte volstaat dus in de regel. De enige bout die buitengewoon veel kracht vergt is de vliegwielbout.
Ik weet niet hoeveel je motor gedraaid heeft, maar zo rond de 50.000 km (of veelvoud) is het verstandig de slingerplaten schoon te maken. En daarvoor moet dus (o.a.) die vliegwielbout los.
01-24-2015, 03:26 PM
Aan JohnTh ,
Ben je na 1.5 jaar nog tevreden over de momentsleutel ? Deze is wel heel goedkoop. ----------------------- JohnTh juli 2013 Reacties: 1Gebruiker Je zult er misschien al een hebben aangeschaft gezien de datum waarop je de vraag hebt gesteld. Maar dan misschien voor andere geïnteresseerden, deze heb ik deze week besteld kost maar 32.49 en werkt prima ook voor het lage bereik zodat je er geen 2 hoeft te kopen. http://www.gereedschapland.nl/product/28...goryid=265
02-01-2015, 10:25 PM
Ik heb een Teng van 10Nm tot 70Nm of daaromtrent.
Ideaal ik gebruik hem regelmatig voor bougies, klepdeksel, vooras bout en boutjes. Ook klepstelboutjes en diverse aftappluggen. Hoe kleiner het boutje hoe makkelijker je het draad vernielt. Ik had hem veel eerder moeten hebben. Ik ben er zeer tevreden over. |
« Next Oldest | Next Newest »
|