Bedankt voor de info, heren!
Ik zal deze week eens naar de motorplaza rijden om te informeren naar de BT45.
Ik heb eigenlijk nog nergens negatieve ervaringen met deze banden gelezen, dus dat moet inderdaad in orde zijn.
Heeft er iemand nog een antwoord om mijn voorvork-vraag? Het inwendige van de vork lijkt behoorlijk ver uit te steken ...
Normaal ligt, bij deze motor, de bovenkant binnenpoot gelijk met de bovenkant kroonplaat.
Het inwendige steekt 4 mm uit. Deze afsluiting (veerdrager) van de veerpoot wordt geborgd door een veerring en die ligt een aantal millimeters onder de rand.
Voor demontage de afsluiting (veerdrager) naar beneden in de poot drukken en de veerring eruit wippen.
In die afsluiting (veerdrager) zit in het midden een M10 imbus voor het vullen van de demperolie.
Er kan voor de afwerking nog een zwart kunststof dop op het uitstekende deel geklikt worden. Bestelnummer: 31 42 1 239 765
Sukses!
Wil
Het is alweer geruime tijd stil geweest rondom dit topic, dus ik zal weer even een update geven.
Ondertussen zijn de vers gestraalde en gespoten velgen voorzien van nieuwe banden (BT45) en de achterbrug, het hulpframe en de cardan gemonteerd.
Toen wij de motor kochten was de linker voetsteun en de schakelpook niet gemonteerd, die zaten er los bij. Nu wilden wij deze graag monteren, maar snappen wij niet zo goed hoe het precies ziet. Het lijkt erop dat er 2 verschillende voetsteunen bestaan. Op het frame zit een bevestigingsplek, maar die zit erg ver bij de bak vandaan voor de voetsteun die wij hebben. Klopt het dat er eigenlijk een andere bij hoort?
Ik hoor graag jullie inzicht!
Tussen de arm op de bak en de versnellingspook hoort een stang met kogelgewrichten te zitten, die de afstand overbrugt.
Bij jou zit de bevestiging van de voetensteun in de bocht, dus voor jou is de bovenste link van toepassing.
De voetensteun zit daar met een aparte steun, waardoor deze naar voren komt en de korte verbindingsstang gebruikt kan worden.
Bedankt voor de reacties!
Het lijkt er inderdaad op dat ik dan de verkeerde voetsteun bij mn motor heb gekregen. Ik zal eens op zoek gaan naar zo een als jij hebt, Wil. Wel jammer dat ik daar niet eerder achtergekomen ben ivm met de poedercoat ...
Het begint inderdaad weer op een motor te lijken, gelukkig. Ik vrees dat het nog wel een poosje gaat duren voordat hij klaar is voor de eerste toertocht, maar dat geeft natuurlijk niet. Ik hou jullie op de hoogte!
Hallo Jasper,
De stuurdemper was een optie.
Echte noodzaak is er niet, maar het staat wel stoer.....
Ik heb hem er vanaf het begin opzitten, maar enige verbetering van de stuureigenschappen heb ik nooit vast kunnen stellen.
Hierbij wat foto's. Ik hoop dat het genoeg duidelijkheid geeft, anders hoor ik het wel.
Groeten en succes,
Wil