Heren,
Bedankt voor de reacties. Ik ga een standaard bestellen bij de hobbyist!
Wout
Wout,
Zit er inmiddels onder neem ik aan?
Groeten, Ton
Nee, nog niet... Zo druk met werk. Al wel contact gehad (telefonisch). Ga nu mailen voor definitieve bestelling.
Belangstelling?
Wout
Ha Wout,
Nee dank je, mijn zijstandaard is nog de originele uit 1979 en nog prima in orde.
Groeten, Ton
Gister spullen binnen gekregen. En wilde het er vanmiddag even opzetten. Maandag ben ik voor het werk weer een tijdje weg en het leek me een leuk klusje.
In totaal heb ik de pikkel en 5 losse onderdeeltjes meegekregen.
Pikkel schuif je zo over montage pen op het frame. Ik dacht dat deze vastgezet/geborgd zou worden met een moer ofzo... Maar blijkbaar niet.
De pikkel valt mooi om de uitlaat heen.
Het plaatje dat op de eerste foto het meest rechts te zien is zit tussen frame en blok. Deze was al aanwezig maar omdat ik hem toch in mijn bestelling had heb ik hem maar vervangen.
In dit plaatje zit een gaatje en ging er vanuit dat dit het aanhaak punt van de veer zou zijn. Dit paste perfect maar na het een keer uit en in klappen van de veer was deze al volledig uitgerekt! Zie eerste foto.
Wat doe ik fout? Verkeerde aanhaak punt gebruikt?
En weet iemand wat ik met de andere onderdelen moet doen?
Helaas geen werkplaatshandboek of bouwtekening ervan.
Iemand anders een foto van zijn zijstandaard.
Wout
Blokplaatje: bij mij is het onderste gaatje voor de zijstandaard veer en het bovenste voor de middenbok.De veerogen zitten met de opening omhoog ingehaakt. Verchroomde plaatje: gaat bij de voetsteun achter de bocht langs naar beneden, is een borging voor de ingeklapte zijstandaard-bij mij reeds lang vervallen.
Ringen: misschien dat iemand anders het weet.
Met vriendelijke groet,
PeterH
Blokplaatje en chroomplaatje : zie beschrijving van PeterH, heb ik ook zo.
Je hebt nu de veer a.h.w geknakt doordat je het plaatje niet goed monteerde.
Rubberen ringen herken ik niet, bescherming over veer t.o.v. motorblok?
De nieuwere modellen hebben dit n.l. wel (dubbele veer met covers)
Bert merkte het al op: plaatje niet goed gemonteerd.
In mijn /5 wph én op mijn oude gebakje zit het haaks omgezette stukje vóór de motorsteun, dus vertikaal, op je foto zit het horizontaal onder die steun.Moet dus 90 graden teruggedraaid worden.
Met vriendelijke groet,
PeterH
Bert en Peter,
Bedankt voor jullie reactie.
Ik heb het blokplaatje vervangen voor het plaatje dat er al zat. Deze op dezelfde manier gemonteerd als het al zat. Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar het blokplaatje verkeerd gemonteerd en heb ik daar op door geborduurd.
Ik ga het plaatje 90 graden draaien en even een nieuwe veer bestellen.
Bedankt,
Wout
P.S Als het gelukt is laat ik het weten :-)