Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ombouw bok naar pikkel vraagje
#1
Beste forumleden,

Ik zou graag mijn huidige bok laten vervallen en een zijstandaard monteren op mijn 78-er 100RS. Nu moet ik een zijstandaard bij de hobbyist gaan bestellen maar kom er niet helemaal uit wat ik nu precies nodig heb.

Er lijkt een montageplaat/pin op het frame te zitten, kan daar een zijstandaard op? Zoals op de eerste foto te zien zit de genoemde pin nogal dicht bij het carter...

Hoop dat jullie mij het uit kunnen leggen en eventueel een OEM nummer hebben voor bij de hobbyist

MVG,

Wout
Reply
#2
http://www.meyer-bikes.de/index.php?page...6531241598

dit is normaal wat je zoekt, een grote fail van bmw zelf als je het mij vraagt. Hij staat namelijk veel te recht waardoor hij onstabiel is en omvervalt als het eens ferm blaast.
Reply
#3
Hier staan alle zijstandaards. Goede bouwjaar erbij zoeken en bestellen.
Je kunt ze ook altijd even bellen.
Reply
#4
Hoi Floris,

Dat van die fail begrijp ik echt niet, heb ervaring met drie motoren met deze zijstandaard en deze stonden allen keurig schuin en stabiel. Wat je wel moet doen is het voorwiel naar rechts sturen.

Groeten, Ton

Quote:http://www.meyer-bikes.de/index.php?page...6531241598

dit is normaal wat je zoekt, een grote fail van bmw zelf als je het mij vraagt. Hij staat namelijk veel te recht waardoor hij onstabiel is en omvervalt als het eens ferm blaast.

Reply
#5
Het kan inderdaad voorkomen dat een boxer te rechtop op de zijstandaard staat. Ik weet bijvoorbeeld dat mede-forumlid PeterH hetzelfde probleem had en daarom zijn zijstandaard heeft heet gestookt om hem iets te kunnen buigen. Daarna was het probleem opgelost.
Reply
#6
Ik ben het ook van plan, navraag gedaan bij bmw dealer en zij zeggen dat gewoon plooien het beste is omdat anders het metaal zijn sterkte een stuk verliest bij opwarmen.

voorwiel staat altijd naar links dit vind ik het stabielste, voor het gewicht zoveel mogelijk naar 1 kant te krijgen.
Reply
#7
Quote:http://www.meyer-bikes.de/index.php?page...6531241598

dit is normaal wat je zoekt, een grote fail van bmw zelf als je het mij vraagt. Hij staat namelijk veel te recht waardoor hij onstabiel is en omvervalt als het eens ferm blaast.

Het naar rechts omvallen kan goed komen als de vering is ingezakt (door ouderdom) waardoor de motor op de zijstandaard te rechtop staat. Nieuwe veren of op hogere belasting afstellen kan helpen
Reply
#8
Daar heb ik ook al aan zitten denken, ik heb al iets meer voorvork olie in de voorvork gegoten, zonder resultaat. Waarschijnlijk de veren zelf moeten vervangen?
Geluk bij ongeluk is dat een nieuwe remhendel unit 10 keer beter remt dan een gereviseerde, tot mijn verbazing. Nadeel was wel dat ik een heel nieuwe gaskabel systeem moest aanschaffen van 2 naar 1.

Iemand daar ervaring mee om zo gaskabel systeem 2 naar 1 goed te leggen? (kabelmanagement) vanaf dat de tank aangesloten is gaat hij in toeren. Confused

Reply
#9
Floris,

De Hobbyist verkoopt progressieve voorvorkveren. In combinatie met hun eigen voorvorkolie ken je de voorvork niet meer terug. Is echt een aanrader.

Groeten, Ton
Reply
#10
Wat er standaart in zit zijn geen geen progressieve voorvorkveren zeker? Zeker om eens over na te denken, hoeveel kosten die?
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)