04-21-2014, 08:12 AM
Ik ben, naast wat andere ideeën, bezig een "mono" voorvork in m'n R80/7 te zetten vanwege de hierbij horende brembo's.
Nu heb ik een leuke set op de kop getikt maar zit nu met een probleem.
Als ik het nieuwe voorwiel, met 2 schijven, tussen de vorkpoten houdt (zonder as) past het prima en lijnt e.e.a. ook goed uit tussen schijven en klauwen en ook netjes gecentreerd tussen de poten.
Echter als ik het spul wil monteren met as en beide bussen gaat het mis !
De linker bus (van vooraf gezien - dus de grootste van de 2) lijkt te lang te zijn waardoor de afstand tussen schijf-links en poot-links zo groot wordt dat de rechter schijf tegen de rechter poot loopt.
Het ziet er dus naar uit dat de bus er niet bijhoort cq. van een ander type is.
De vork is een van de eerste series, dus zonder vaste reflector houder en de klauwen aan de voorkant van de poten - opdruk Brembo BMW 1452 315 (voor links).
Als ik de bus meet over lengte waarover hij over de as schuift is dat 27 mm, wat ik nodig zou hebben is zo'n 24-25 mm.
De vorige eigenaar heeft geen bus in deze maat.
Ik heb wel het BMW/OEM nr opgezocht maar kan geen afmeting informatie vinden. Weet iemand dit wel te vinden ?
Hierdoor kan ik dus niet uitzoeken wat ik wel nodig heb.
Of natuurlijk een andere suggestie van wat er mis kan zijn ?
Groet
Reynout
Nu heb ik een leuke set op de kop getikt maar zit nu met een probleem.
Als ik het nieuwe voorwiel, met 2 schijven, tussen de vorkpoten houdt (zonder as) past het prima en lijnt e.e.a. ook goed uit tussen schijven en klauwen en ook netjes gecentreerd tussen de poten.
Echter als ik het spul wil monteren met as en beide bussen gaat het mis !
De linker bus (van vooraf gezien - dus de grootste van de 2) lijkt te lang te zijn waardoor de afstand tussen schijf-links en poot-links zo groot wordt dat de rechter schijf tegen de rechter poot loopt.
Het ziet er dus naar uit dat de bus er niet bijhoort cq. van een ander type is.
De vork is een van de eerste series, dus zonder vaste reflector houder en de klauwen aan de voorkant van de poten - opdruk Brembo BMW 1452 315 (voor links).
Als ik de bus meet over lengte waarover hij over de as schuift is dat 27 mm, wat ik nodig zou hebben is zo'n 24-25 mm.
De vorige eigenaar heeft geen bus in deze maat.
Ik heb wel het BMW/OEM nr opgezocht maar kan geen afmeting informatie vinden. Weet iemand dit wel te vinden ?
Hierdoor kan ik dus niet uitzoeken wat ik wel nodig heb.
Of natuurlijk een andere suggestie van wat er mis kan zijn ?
Groet
Reynout