Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
lekkage brandstof uit stationairschroef
ok ga ik doen....! heb afspraak bij de dealer
Reply
hallo Bor en iedereen die dit leest,

Ik heb ook een R60/5 ('71) met bing slide carb. Ik wilde ook wel eens weten hoe je nou die carbs goed moet afstellen. Dit heb ik verzameld van internet/Clymer/peters handboeken:

-----Carb afstellen -----
1- mengschroeven instellen volgens "boekje", 1/4 - 1.1/4 (peters) of 1/2 - 1.1/5 (hayes)
2- stationairschroeven instellen op ongeveer 1000 toeren
3- motor warm laten lopen, ritje maken 20 minuuten
Volgens Peters kan je nu het best per cylinderwerken, dus op 1 cylinder.
=> Is dit nodig/beter/makkelijker?
4- mengschroeven in/uit draaien tot hoogste toeren stationair
5- 1/8 tot 1/4 rotatie verder dicht draaien voor beetje rijkere instelling
=>(ik dacht dat open draaien voor een rijkere mix zorgde, wat is nu juist?)
6- stationairschroeven opnieuw instellen op ongeveer 1000 toeren
7- herhalen 4/5/6
----- Carb synchroniseren volgens meneer Harris -----
https://www.youtube.com/watch?v=HShbaC9ORSo

1a- stationairschroeven bijstellen dmv Bougies kortsluiten en op 1 cylinder dmv bougie verlengers
http://www.northwoodsairheads.com/Tools.html
BMW Airhead Carb. Sync. Adapters
2b-stationairschroeven bijregelen totdat het aan beide kanten even lang duurt (bij het kortsluiten) dat de cylinder dreigt uit te vallen.
1b- Of, alsje die dingen niet hebt, net zolang blijven draaien, en de hoofd tussen de knalpijpen hangen totdat jhet geluid precies gelijk is.

Mijn vraag is:
Is dit nu DE juiste manier? Zo nee, hoe moet het dan wel?

met vriendelijke groet,

Oskar
Reply
hier nog een plaatje van mijn gummikuh vriend (als het lukt)

oskar[Image: a4721427bf92b22508d80f2fe6854d.jpg]
Reply
ps. Heeft de hobbyist deze bougie-verlengers?
(maar eventjes bellen dan)

Reply
Ik heb net gebeld met de hobbyist, maar ze hebben het niet. Weet iemand waar je deze staafjes kan kopen?
Reply
Ik heb zelf verlengers gemaakt. Daarvoor heb ik de complete centrale electrode van oude bougies gebruikt (porcelein kraken). Die electrode schroef je op de bougie met het oorspronkelijk meegeleverde tonnetje, Op de verlenger prik je de bougiedop.

Reyer R80 1985 1000cc Siebenrock met s-kuipje
Reply
Zo heb ik ook een paar in elkaar geknutseld.

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
ben weer bezig met afstellen carbs,
Ik begin met de luchtschroef op de basis stand te zetten (1 rotatie uit)
Nu draai ik rechtsom (naar binnen) en mijn torental gaat omlaag, dus dat weer naar links (naar buiten) en het toerental gaat weer omhoog. Maar als ik de luchtschroef verder naar buiten draai moet (volgens de regels) het toerental weer ergens omlaag gaan, en er vervolgens middenin gaan zitten. Maar ik heb de hele schroef er al bijna helemaal uit gedraaid (4 rotaties of zo) en het toerental zakt maar niet. Wat is hier aan de hand? Ik snap er niks meer van.

josje22
Reply
Bougie verlengen? Plaats het aluminium dopje dat vaak geleverd wordt met nieuwe bougies en schroef hier een draadeind in van ca.5cm. De schroefdraad op de bougie is standaard M4.
Reply
Persoonlijk vind ik het kortsluiten van één bougie om je carburateurs af te stellen maar een vreemde methode. Ik stel altijd af met beide cilinders werkend met goed resultaat.

Groeten, Ton
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)