Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
lekkage brandstof uit stationairschroef
Bor : Ik weet niet hoe het bij jou carbs. zit , maar kijk eens of er losse mengbuisjes in zitten waar de naalden in vallen . Als je de hoofdsproeierhouder er uit draaid zitten ze op het eind , en daar valt de naald in als de gasschuif zakt. Deze buisjes slijten ovaal uit en dichten niet meer af bij gas dicht . Kijk ook goed vooraf in welke positie de naald nu in de gasschuif zit ,even lengte die uit de gasschuif komt opmeten . Normaal gezien naald een kwartslag draaien , en dan kun je ze eruit trekken. ( zie platte kanten en groefjes in nieuwe naald). Vlotters gewoon monteren zo uit het doosje , wel de vlotternaaldjes controleren ( puntjes , beschadigingen) Je zou geholpen zijn met een afbeelding in onderdelen van jou type carburator , dan zou je eventuele O-ringetjes ook zien . Haal ze stuk voor stuk apart uit elkaar zodat geen onderdelen omgewisseld worden van links naar rechts. Als je de mogelijkheid hebt , blaas het lege carburatorhuis goed door met perslucht in het byzonder de fijne kanaaltjes .Op de zijkant van huis staat een nummer 1/26/111 of iets in die richting , geef dat altijd door aan ons en bij onderdelen bestellen. Mischien heeft iemand dan wel een afbeelding voorhanden. Succes !!
Reply
hoi...heb de boel eens uit elkaar gehaald. De vlotter ach kan er niets verkeerd aan vinden. Piepschuim is niet meer wit maar midden grijs. Je ziet wel duidelijk de schubben van het piepschuim...wel zie ik duidelijk daar waar de naald tegen een ijzer plaatje van het vlottermechanisme komt een holletje. Heb wel het een en ander gelezen over bijbuigen enzo...maar weet niet of ik dat zie zitten....ik denk dat ik voor een andere vlotter ga....of ??? Blijft vreemd dat de lekkage zich concentreert bij de stationairschroef en niet onder aan het bakje hangt...
Reply
met vlotter naar moterzaak bmw gegaan. De oude woog 10 gram, de nieuwe woog ook exact 10 gram. Er werd niet vreemds aan ontdekt...heb het plaatje die tegen vlotternaald drukt..een ietsje meer uit elkaar gebogen....nieuwe vlotternaald gemonteerd en nieuwe pakkingen. Daarna startte die niet meer....kortom te ver gebogen...plaatje van vlotter een ietsje teruggebogen en toen startte die prima...toen met de kennis die ik heb de mengselschroef allereerst gesteld op hoogste toerental en vervolgens de stationair schroeven. Vooralsnog geen lekkage (ook geen lang stuk gereden)...en de moter loopt heel aardig en trekt veel beter... Merkte dat de carburateur een beetje los zat van de cilinder. Je kon deze licht verdraaien...Heb de boel gedemonteerd. Er zit een bruine, ja hoe noem je dat...pasbuis ?? nr 49 op de tekening van doorsnede carburateur. Deze is gescheurd....Hoe werkt deze pakking/pasbuis....moet je die eerst vastlijmen? als ik de klem vastdraai dan zit de carburateur wel goed vast aan de pasbuis maar vervolgens kan ik deze toch draaien op de aansluiting van de cilinder...wat moet ik doen om de boel gewoon goed vast te krijgen?

Reply
Die pasbus 49 is van kunsstof bakkeliet of zo ?? . Deze remt de warmte overdracht van cilinderkop naar carburator af , anders zou je benzine te warm worden . Lijm lost op door benzine . Probeer iets met aluminium keuken folie der tussen , is een paardenmiddel maar is benzine bestendig.
Reply
ja inmiddels gevonden...ze noemen het een isolatiebus....ik ga er maar gewoon twee van bestellen...zit het weer een tijd goed...dank je! Inmiddels ook een afspraak om kleppen en ontsteking te stellen en de carburateurs synchroon. Nu beidde carburateurs eraf zijn kan je goed zien of het synchroon loopt...
Reply
Bij jou kun je prachtig zien of de gasschuiven gelijktijdig open gaan als je de buizen naar luchtfilter even weg laat ! Succes .
Reply
ja dat kan je dan zeker goed zien...inmiddels ook gezien dat het niet aan de isolatiebus / pasbus ligt maar aan het gedeelte dat uitsteekt uit de
cilinder waar de carburateur opschuift...dat zit dus los...er zitten twee inkepingen in...kan je daarmee het vastdraaien...gekke is dat het zowel linksom als rechtsom is vast te draaien...?? moet het op een speciale stand staan..??
Reply
Rechtsom is vast.

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
hoi peter dank je...had het inmiddels ook rechtsom vastgedraaid...vandaag een stuk gereden....en geen lekkage meer....hoewel het ook al heel weinig was. Maar nu wil ik de boel nog afstellen tenminste de stationair en mengsel schroef. Had het nu zo gedaan...stationairschroef beidde kanten min of meer zelfde ingedraaid...moter gestart....eerst stukje warmgereden, gestopt en toen de mengsel schroef zo verdraaid dat hoogste toerental ontstond...dat vervolgens ook aan de andere kant gedaan....toen de stationairschroef uitgedraaid aan beidde kanten evenveel zodat de moter rustig en mooi langzaam stationair liep.....Dacht dat alles nu mooi stond...maar toen weer gedraaid aan mengselschreof en ging de moter toch weer hoger stationair lopen....Heb gelezen dat je eerst de mengselschroef zo moet afstellen dat hoogste toerental ontstaat...kan je dat doen terwijl de andere cilinder niet loopt..?? (door de bougiekabel los te trekken)...of is dat slecht als de moter op 1 cilinder loopt?.... Nu ja wat is de exacte procedure ??? kan me ook voorstellen dat je eerst de kleppen stelt en de ontsteking op tijd moet zetten...
Reply
Voordat je het mengsel afsteld, eerst alle andere mogelijke dingen afstellen, verversen en vernieuwen!
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)