Threads: 5
Hallo allen
sinds een jaar rijd ik met veel plezier zo af en toe op mijn bmw r60/5. Wil nu wat onderhoud laten plegen en ook wat zelf doen. Er is enige lekkage bij mijn carburateurs. Heb de boel eerst eens goed schoongemaakt en toen zag ik duidelijk dat er lekkage is bij de stationair stelschroef. Als ik deze er in draai zonder veer dan zit deze ook best wel losjes..... Moet het normaal goed afdichten? kan je een soort dikvet op schroefdraad smeren? Het is echt niet zo dat het eruit druppelt...valt allemaal erg mee..het is meer zweet lekkage....vervelender vind ik meer de reuk.... Kan er echt helemaal niets over vinden op internet...wie weet meer? Bedankt Bor
Beste bor
Als eerste zou ik even controleren of de vlotter nog goed functioneerd / niet lek is.
vr. gr. René
Zit de O-ring nog wel rond de regelschroef !
hallo dank voor eerste reacties....de lekkage komt echt uit de regelschroef....heeft dat dan ook te maken eventueel met de vlotter..??? En er zit absoluut geen O ring rond de regelschroef...hoort er daar 1 te zitten? ook bij de mengselafstelschroef ?
Ja Bor er zit een O-ringetje rond de mengselregelschroef . Setjes met O-ringen en pakkingen zijn bij Hobbyist te bekomen . Wel carburator type doorgeven ,
Even herstel !! Je hebt geen vacuum carburators , maar gewone Bing's met de gaskabel direct aan de gasschuif " Dat veranderd de zaak !! Vlotter niveau . Oude vlotters raken verzadigd met brandstof dus minder drijf vermogen resulteren in een te hoog benzine niveau . Lijkt me raar dat zich dat langs de luchtregelschroef openbaart . Heb helaas geen doorsnede foto van je carburator . Zoek het inwendig bij eventuele O-ringetjes rond sproeierhouders
Bij de oude swingarm-types is lekkage door die schroef niet abnormaal als de motor op de jiffy staat. De Bings van jou zijn van een zelfde ontwerp.
Wel verdient het aanbeveling om je vlotters te checken op verzadiging/lekkage en op juiste hoogte.
wat is een jiffy? is dat de bok? daar staat de moter wel op bij stilstand. Heb inderdaad de oude bing carburateurs.... Was van de week bij motorzaak voor nieuwe naald en pakkingen. Ik geloof dat de technische man daar zei dat de vlotters van schuim zijn en niet kunnen verzadigen...
Nou Bor ,het zijn juist de vlotters van schuimmateriaal die na lange tijd zich langzaam volzuigen met brandstof . Jiffy is een zijstandaard waarmee de motor scheef hangt , en er wel eens een druppie brandstof lekt .
aha ok....had er wel al eerder van gehoord....Dus nieuwe vlotters...kan je het controleren dat van die verzadigde vlotters? kan je ze een paar uur in de zon leggen? IK heb nu wel nieuwe naalden gehaald...deze wil ik binnenkort monteren...maar afstellen van de vlotters, geen flauw idee hoe dat moet....moter staat vrijwel nooit op de zijstandaard.