Threads: 5,346
Reactie van bezoeker 'Niels', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi wij hebben net een R1100R gekocht uit 1997 en hij heeft een tijd niet gelopen. Nu heeft hij een beurt gehad maar loopt wat onregelmatig stationair +/- 50 toeren op en neer kan ik dit zelf op lossen of is er meer aan de hand?
Reactie van bezoeker 'Ed', geïmporteerd van het oude forum:
Hi Niels,
Proficiat met jullie nieuwe R1100R. Rijdt fantastisch mits alles goed afgesteld is!. Wat is het nominale toerental (ca.1100 ?)en komt het onregelmatige ook bij hogere toeren voor ?.
Reactie van bezoeker '(onbekend)', geïmporteerd van het oude forum:
Het komt niet bij hogere toerentallen voor alleen bij stationair en hij draaid nu ongeveer 1200 owm/min stationair
Reactie van bezoeker '(onbekend)', geïmporteerd van het oude forum:
Van lang stil staan wordt geen motor beter. Injecteurs kunnen misschien wat dicht gaan zitten. Gooi injectiereiniger bij de volgende tank benzine en laat de motor dan opnieuw afstellen.
Reactie van bezoeker 'Bouke', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi,
leer er maar mee leven is mij verteld door een BMW-dealer. Ik heb zelf een R 1100 RT en die heeft precies hetzelfde ook al is hij al wel 8x terug geweest om alles af te stellen.
In de lage toerentallen zouden deze motoren vanwege de emissie eisen een niet zo goede verbranding hebben ivm een arm mengsel.
Bouke
Reactie van bezoeker 'Bartje', geïmporteerd van het oude forum:
Beste Bouke,
lekkere vent, die dealer van jou.
Niet mee leren leven maar (laten) oplossen.
Ik had het probleem ook met mij R1150R uit 2002.
Na opnieuw afstellen was het een stuk beter maar nog niet naar volle tevredenheid. Het is wel een boxer, maar dat wil niet zeggen dat hij niet goed hoeft te lopen.
In mij geval zijn er Brisk bougies, een K&N luchtfilter en een andere chip gemonteerd. Die chip haalt onder andere de te arme sfstelling eruit, er is niet alleen gekeken naar emissie-eisen maar vooral ook naar goed lopen van je fiets.
Hielp stuk voor stuk een beetje. Ook het volgens andere ideeen afstellen van de gasklepsensor heeft er aan bijgedragen.
Resultaat is een motorfiets waarop je geniet, ook bij langzaam en/of stationair.
Succes, Bartje
Reactie van bezoeker 'jaap van 't hoff', geïmporteerd van het oude forum:
Beste Bartje
Helder verhaal. maar waar heb jij je chip gehaald, en wat waren de andere veranderinge?
groet,
jaap