Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BMW R100RT slaat af tijdens (veel) regen
#11
als je water in de vlotterbak vind, heb je ergens een lek. bij mijn constant vacuum carburator zit in de bovendeksel in het midden een soort dop geperst. die zat los en zo liep er regenwater van boven in de carb. ik heb hem vastgelijmd en het probleem is over.
Reply
#12
is het nu al opgelost?
Ik rij zelf zonder achterspatbord terwijl ik wel gaten heb in men luchtfilterhuis met een metalen gaas erachter. Autostrade in de gietende regen, vrachtwagens voorbij steken, allemaal geen probleem.

Ik heb wel een K&N luchtfilter en spuit men inlaat rubbers af en toe in met rubbervoedend schuim.

Een snelle oplossing voor een mogelijk lek; met 'easy start spray' ( of wd 40) spuiten in de buurt van een mogelijk lek; dit zou verandering in het verbranding geven.
Reply
#13
Hallo Allemaal,
Heel erg bedankt voor alle reacties.
Eerst het gemakkelijkste bekeken. Vlotterbakjes, testje uitgevoerd, geen water gevonden. Dus dat is droog, nou ja geen water dan.
Vandaag volg ik de eerst volgende eenvoudige tips.
- Bougies nakijken, daarna draaiend, bougie kabels nat spuiten met water.
- Tank eraf, draaiend, zelfde doen bij bobine etc.
Later meer......
Reply
#14
Waterspuit gebruikt, water over de bougiekabels aan bougies uiteinden gaf geen enkel probleem.
Dan maar ff de bloemengieter, nog geen probleem. (even de motor etc ook nat gemaakt, zodat deze gelijkmatig afkoelt.
Waterspuit gebruikt, water over de rechter kabel tot aan de bobine gespoten, (nog) geen probleem.
Zelfde voor de linkerkant, ook (nog) geen probleem.
Waterspuit, Bobine nat gemaakt. Motor begon al slechter te lopen.
Gieter gebruikt en de bobine kletsnat gemaakt. Motor gaat uit (zelfde klachten als onderweg).
Beide kanten geven ook geen bougievonk meer.

Nu uitzoeken of het de kabels of de bobine is.
Reply
#15
Hier het resultaat, het is de bobine.
Seal is gebarsten, zie foto's.

Snel een nieuwe bestellen.

Bedankt voor jullie hulp bij het vinden van het probleem.
Reply
#16
Hoi
Ik zie geen foto.
Klopt dat.
Groet Henk
Reply
#17
nice, wel nog nooit gehoord dat zo iets kon barsten.

Wel al meegemaakt dat de kabel van de bobines afbrak/los kwam te zitten. Zonder voorspatbord rijden had daar wellicht iets mee te maken. ( dit was wel bij een honda cb 350f 1974) bobines zitten daar veel meer vanvoor op het kader.
Reply
#18
Hoi Floris,
Mooi dat je het probleem hebt opgelost.
Reply
#19
we leren elke dag bij
Reply
#20
Een mogelijke oorzaak van barsten in de bobine-omhulling is ons tijdens een tourtocht in Duitsland door een medewerker van de ADAC verteld: te veel en te lang in hoge toeren blijven rijden. De wikkelingen van de bobine worden dan zo warm dat ze uitzetten en de omhulling laten barsten. Dit is dus alleen van toepassing op bobines met een kunststof behuizing.

Een mederijder had dus de pech dat bij regen zijn motor dus ophield met lopen. Na een half uur pechzoeken bleek de motor weer te starten om na een kwartier rijden weer uit te vallen. Ten einde raad dus de ADAC gewaarschuwd die vrij snel ter plaatse was en het bovenstaande commentaar gaf. Dat ter harte genomen en zo laag mogelijk in toeren blijven kon de dagrit uitgereden worden. De bobine in een plastic zak gewikkeld en die volgespoten met siliconenvoegmiddel was de remedie om da dagen erna te kunnen blijven rijden. Ik vermoed dat de bobine nog steeds niet vervangen is.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)