06-16-2014, 02:35 PM
Hoeveel km heb je inmiddels met het gestraalde blok gereden René?
Groeten, Ton
Groeten, Ton
Mooi krijgen van motorblok
|
06-16-2014, 02:35 PM
Hoeveel km heb je inmiddels met het gestraalde blok gereden René?
Groeten, Ton
06-16-2014, 03:26 PM
Ton
Ik heb dit uitgevoerd ergens in 1994 er zelf jaren (alleen met mooi weer) op gereden. Laatste jaren heeft mijn zoon zich de R90S zo goed als toegeëigend en rijd ik op een R60/2. De R90 rijdt nog steeds perfect maar de sportieve houding hoeft voor mij niet meer zo. Ik moet wel toegeven dat het niet meevalt om het blok netjes te houden als je er veel mee rijdt ondanks dat er eigenlijk nooit mee in de regen wordt gereden. Grtn René
06-17-2014, 04:54 AM
hartelijk dank voor alle reacties. Ik ben uiteraard met de goedkope oplossingen aan de slag gegaan, en het valt niet mee. Heel lang wrijven met doekjes, groen schuursponsje (slecht idee, geeft helaas lichte krassen en maakt het mooie originele ruwe oppervlak gladder) maar helemaal schoon wordt het eigenlijk niet. Er blijft een groezelige laag over. Ik ga de biotex methode maar eens proberen.
Ik heb het idee dat er vuil in de diepere gedeeltes van het ruwe oppervlak zit, dat krijg je er met wrijven niet uit. Heeft iemand ervaring met hoge druk spuiten?
06-17-2014, 06:39 AM
Welke methode je ook kiest het blijft een arbeidsintensieve bezigheid, met andere woorden gewoon geduldig blijven en doorpoetsen. Naast stralen met een harde korrel is er nu ook een techniek beschikbaar die gebruik maakt van bevroren bolletjes CO, die worden tegen het blok geblazen en exploderen dan, door de snelle temperatuur daling bevriest het vuil waarna het met het gas weggeblazen wordt. Heel mooi en heel duur. Mijn RT heb ik wel schoongemaakt en daarbij een aantal van de genoemde methodes gebruikt ik ben wel tevreden maar vindt ook dat een motor van 27 jaar er niet fabrieksnieuw uit hoeft te zien.
groet Egbert
06-17-2014, 07:20 AM
Een zachte staalborstel op een langzaam draaiende boormachine maakt het blok prima schoon en geeft geen krassen. Niet hard duwen! Eventueel kun je eerst WD40 spuiten als het heel vuil is.
06-17-2014, 12:07 PM
Messing borstel, WD40 en veel geduld ...
Groeten, Ton
06-17-2014, 02:47 PM
Als je wilt stralen bestaat er tegenwoordig ook nog stralen met soda. Lijkt mij echt ideaal!
Hier een link: http://www.toolspecial.com/nieuws.html?nid=2241 Als je meer over wilt weten Google dan op soda blaster en kijk dan bij de Video's. Groeten en succes, Wil
06-17-2014, 04:31 PM
Ik heb het filmpje bekeken. Ziet er goed uit, maar krijg je een vergelijkbaar effect als met glasparelen mee? En maakt het een wielnaaf uit 1972 weer netjes? Als dat zo is dan ga ik hem bestellen
06-18-2014, 06:10 AM
Ton, geeft een messing borstel geen krassen? Ik ben nu bezig met een katoenen schijf in combinatie met polijstmiddel en dat ziet er wel goed uit, maar moeilijk egaal te krijgen
06-18-2014, 06:22 AM
Stralen met soda, ik weet het niet, op het filmpje hierboven werd wel roest van de metalen plaat verwijderd maar het oppervlak ziet er niet mooi egaal of gepolijst uit. Ook met een meer professionele soda blaster werd dit Ducati blok ook niet echt geweldig mooi
link https://www.youtube.com/watch?v=gmjEG7_5a38 |
« Next Oldest | Next Newest »
|