06-20-2014, 06:25 PM
Hi Egbert, en anderen.
--de discussie komt nu wel op gang!
Houdt er wel rekening mee dat de luchtbel in de luchtkamer in de klauw schuin boven de ontluchtnippel bij drukken alleen kleiner wordt...en daarna weer even groot wordt als hij daarvoor was.
Bij zuigen expandeert de luchtbel eerst behoorlijk en ontsnapt gedeeltelijk via de nippel-opening en wordt dan bij terugkomen van de luchtdruk veel kleiner.
Het is belangrijk dat er geen valse lucht via de M6?-draad van de losgedraaide nippel meegezogen wordt. Ik dichtte dat detail af met een klein Viton ringetje. De bellen die je ziet in de inj.spuit komen dus daadwerkelijk uit het systeem.
Wat een gepraat over een slecht ontworpen systeem.
Groet Louis.
ps. we moeten niet (nooit) aan tv programma's refereren. Hun technische kennis is nihilistisch. (die kennis is in Nederland gemiddeld gezien al sterk aan het krimpen).
kijk....Op de klauw staat AU5GT (als je goed kijkt). Dat is een aluminium giet legering die voornamelijk koper (4%) en magnesium als legering er in heeft. Bevat een legering koper dan is hij vrijwel niet meer te lassen.
Een velg of cilinderkop uit een aluminium-silicium legering is na voorafgaande verhitting wel nog goed te lassen.
--de discussie komt nu wel op gang!
Houdt er wel rekening mee dat de luchtbel in de luchtkamer in de klauw schuin boven de ontluchtnippel bij drukken alleen kleiner wordt...en daarna weer even groot wordt als hij daarvoor was.
Bij zuigen expandeert de luchtbel eerst behoorlijk en ontsnapt gedeeltelijk via de nippel-opening en wordt dan bij terugkomen van de luchtdruk veel kleiner.
Het is belangrijk dat er geen valse lucht via de M6?-draad van de losgedraaide nippel meegezogen wordt. Ik dichtte dat detail af met een klein Viton ringetje. De bellen die je ziet in de inj.spuit komen dus daadwerkelijk uit het systeem.
Wat een gepraat over een slecht ontworpen systeem.
Groet Louis.
ps. we moeten niet (nooit) aan tv programma's refereren. Hun technische kennis is nihilistisch. (die kennis is in Nederland gemiddeld gezien al sterk aan het krimpen).
kijk....Op de klauw staat AU5GT (als je goed kijkt). Dat is een aluminium giet legering die voornamelijk koper (4%) en magnesium als legering er in heeft. Bevat een legering koper dan is hij vrijwel niet meer te lassen.
Een velg of cilinderkop uit een aluminium-silicium legering is na voorafgaande verhitting wel nog goed te lassen.