Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ATE Remklauw ontluchtingsnippel
#21
Hi Egbert, en anderen.
--de discussie komt nu wel op gang!
Houdt er wel rekening mee dat de luchtbel in de luchtkamer in de klauw schuin boven de ontluchtnippel bij drukken alleen kleiner wordt...en daarna weer even groot wordt als hij daarvoor was.
Bij zuigen expandeert de luchtbel eerst behoorlijk en ontsnapt gedeeltelijk via de nippel-opening en wordt dan bij terugkomen van de luchtdruk veel kleiner.
Het is belangrijk dat er geen valse lucht via de M6?-draad van de losgedraaide nippel meegezogen wordt. Ik dichtte dat detail af met een klein Viton ringetje. De bellen die je ziet in de inj.spuit komen dus daadwerkelijk uit het systeem.

Wat een gepraat over een slecht ontworpen systeem.

Groet Louis.
ps. we moeten niet (nooit) aan tv programma's refereren. Hun technische kennis is nihilistisch. (die kennis is in Nederland gemiddeld gezien al sterk aan het krimpen).
kijk....Op de klauw staat AU5GT (als je goed kijkt). Dat is een aluminium giet legering die voornamelijk koper (4%) en magnesium als legering er in heeft. Bevat een legering koper dan is hij vrijwel niet meer te lassen.
Een velg of cilinderkop uit een aluminium-silicium legering is na voorafgaande verhitting wel nog goed te lassen.
Reply
#22
De verwijzing naar een televisie programma was niet serieus bedoeld. Mij is ontluchten nu wel gelukt, niet door allerlei ingewikkelde hulpmiddelen maar gewoon wiel eruit klauw los en zo hoog mogelijk ophangen. Een beetje kloppen en tikken helpt om luchtbellen in beweging te krijgen daarna op de beproefde manier handel inknijpen nippel los, een paar keer herhalen leverde een mooi strak drukpunt op.
groet Egbert
Reply
#23
Hallo Egbert,
je schrijft: "klauw los en zo hoog mogelijk ophangen".
Dat is nu het probleem met de stalen leiding, die is alleen met veel loshalen in die positie te manoeuvreren (terwijl de leiding dicht blijft)
De motor 30 graden achterover zetten zou ook mogelijk zijn (stevige plank, en zekeren tegen omvallen.)
Of achterwiel eruit en achterover kantelen op z'n bok?
Eerst dan komen de ontluchtgaatjes in de goede positie aan de bovenkant van de ATE klauw, die gewoon blijft zitten.

Succes, Louis
Reply
#24
Het zal wel een late reactie zijn, maar bij ATE remmen zit er het rempompje onder de tank. Dus bij een hoger stuur monteren is alleen de kabel vervangen nodig. Heb zelf de hoofdremcilinder op het stuur gemonteerd en rvs remleidingen. Perfect
Reply
#25
en rvs remleidngen
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)