Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R1100RS: 'zwetende' koppakking of toch iets anders?
Dag mede-R-ijders,

Terug van een heerlijk weekje sturen in de Gorges du Verdon de volgende vraag: de motor lekt/zweet aan de rechtercilinder al enige tijd olie. Geen geweldig grote hoeveelheden (200ml / 1000 km?) maar toch teveel. Dit wil ik dus aan gaan pakken. Vandaar de vraag aan jullie: kunnen jullie obv bijgaande foto een slag slaan naar waar het euvel zich waarschijnlijk bevindt? Ikzelf gok op een lekkende koppakking, maar zou advies van anderen waarderen.

Nog een stukje informatie: toen ik in de Gorges aan het rijden was (buitentemperatuur 25-28 graden, hoogte zo rond de 800 meter boven zee) was er hoegenaamd geen olielek. Toen ik weer 'afdaalde' en terugkwam naar Nederland begon het zweten weer.
Reply
Hoi Koen, je hebt het bij het goede eind. Is idd de koppakking die lek is. Regelmatig komt dit voor bij de nog orginele pakking. De nieuwe koppakking bij de Hobbyist verkrijgbaar bestaat uit 3 lagen. Ik denk dat de hoogte en de temperatuur eigenlijk niet van toepassing zijn op deze lekkage. Daar ikzelf met boxers op die hoogte en temp gereden heb en terug ben gekomen zonder lekkages. Ik denk toeval.

Succes met de reparatie.
Reply
Dank je. De pakking aan de andere kant had ik vanwege een andere reparatie al eens vervangen. Een voor deze kant heb ik nog een pakking liggen, dus dat wordt een avondje schroeven. Dank, ik ga ervan uit dat e.e.a. hiermee opgelost is.
Reply
Overigens: de pakking die ik heb liggen blijkt een 4-laags pakking te zijn. Ik ga ervan uit dat we het toch over dezelfde pakking hebben.
Reply
Ja Koen, idd 4 laags. Veel sleutelplezier gewenst.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)