Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Motor slaat op hol
Beste motorvrienden,
Na 3/4 jaar een vrijwel een volledige revisie te hebben uitgevoerd waarbij mijn "83 R80rt is omgevormd tot een prachtige R80 vanavond voor het eerst gestart "spannend". Tot mijn geluk sloeg die direct aan om onmiddellijk naar maximaal toerental door te schieten. Schrik, schrik, inlopen etc. Meteen uitgezet via het contactslot. Carburateurs gecheckt, niets aan gezien en nog één keer geprobeerd met hetzelfde resultaat. Ik ben inmiddels bekomen van de schrik maar heb geen idee wat er aan de hand is. Iemand een idee?
Groet,
Niek
Reply
Kan eigenlijk maar twee dingen bedenken:
ik denk daarbij toch aan de carbs.
Hij krijgt duidelijk voldoende benzine/luchtmengsel om (onbelast) zo hoog in toeren te komen.

1) gaskleppen staan onbedoeld te ver open.
2) vacuumschuiven staan niet in de ruststand.

Ik hoop dat deze reactie niet verzuipt in de spam.

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
Gaskleppen controleren ,c.q afstellen!!
d.w.z kabels terugtrekveertjes de kleppen zelf enz.
Kijk ook eens van achteren in de carburateurs .(even bochten naar het luchtfilter eraf halen)
Til wel de schuiven omhoog, zodat je de gaskleppen kan zien.

Bep
Reply
Dank Peter en Bep voor jullie reactie. Ik ga de carbs van binnen checken. Laat van me horen nadat ik dat gedaan heb.
Reply
OK, hou je vast, er valt wat te lachen. Ik heb de chokekabels verwisseld met de gaskabels. Starten met volle choke was dus "vol gas" starten. Omgewisseld en probleemloos starten en lopen. Ehh....niet verder vertellen;-)
Groet,
Niek
Reply
Nou, het klopt in elk geval met de bijdrage van Bep en ondergetekende, dat er iets mis was met de stand van de gaskleppen!
Niek, je hebt humor! Bedankt dat je het toch hebt willen delen.

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
Niek wij vertellen niks verder ! Een ieder leert dagelijks bij !! Vergeef me dat ik heb gelachen !!! Volgende keer ben ik aan de beurt , wie weet !!
Reply
Als ik nog eens een keer handgas nodig heb kan ik dat dus op die manier oplossen.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)