Ik denk dat het inderdaad heel belangrijk is een signaal af te geven vanuit de gebruikersgroep dat we bereid zijn actief het forum in de lucht te houden.
Ik stel voor dat ik dinsdag telefonisch contact opneem met onze gastheer om de problematiek en mogelijke opties te bespreken.Nu weten we eigenlijk te weinig.
Overigens een cynisch/praktische opmerking: ledenbeheer? Als je bij activiteiten kijkt is de overgrote meerderheid van de "leden" computergegenereerd.
Zie me nog geen borrel drinken met asdfhfhskd 309.
Zoiets kan dus direct weer door de draaideur naar buiten.
Met vriendelijke groet,
PeterH
Ledenbeheer betekent direkte toegang tot naam, mailadres en aktiviteiten van die leden op het forum. Dat is gevoelige informatie, die geen enkele webmaster zomaar vrijgeeft.
Vandaar dat persoonlijk kontakt met Hobbyist essentieel is.
Maar je hebt gelijk, die spammers halen we er zo uit. Ik denk dat het goed zou zijn om in elk geval die captcha te vervangen door een vraag, in het nederlands, waar alleen een 'ingewijde' een goed antwoord op geeft. Bij het juiste antwoord kan men dan lid worden, anders niet.
Wordt vervolgd!
Heb vandaag telefonisch contact gehad met een van de medewerkers van de hobbyist.
Ik heb begrepen dat de systeembeheerder op het probleem zit en zoekt naar mogelijkheden om spammers uit te sluiten/te bannen.
Er lopen vanuit onze gastheer dus acties, en wordt vervolgd.
Het meedenken door ons, de forumleden wordt in elk geval zeer gewaardeerd.
Met vriendelijke groet,
PeterH
Ok, goed te weten dat de sysadmin aktie onderneemt.
Dit is de feedback die wij als gebruikers nodig hebben.
En fijn te weten dat ons meedenken op prijs wordt gesteld.
Mijn voorstel om moderators aan te stellen is wat mij betreft nog steeds aktueel. Ik wil daar ook aktief aan meewerken.
Forum werkt weer zoals dat hoort. Hulde aan de webmaster! Veel succes toegewenst om het schoon te houden.
Pluspuntje bij deze misere, bereidwilligheid onder forumleden bleek aanwezig om te helpen waar nodig!
Wat een opluchting nu de site weer normaal te bekijken is.
Bedankt voor de mensen die dit mogelijk hebben gemaakt.
Hoop echt dat we nu verlost blijven van die onzin.
m.v.g. Tiny
Beste motorliefhebbers,
Bedankt voor jullie geduld en meedenken. Dit wordt zeker op prijs gesteld. We hebben vandaag alle spam berichten van ons forum verwijderd. De webbeheerder heeft de beveiliging aangescherpt. Maar we willen dit ook weer niet te streng zetten, omdat het aanmelden en posten voor (echte) nieuwe leden dan moeilijker wordt. We hopen dat deze maatregels voldoende zijn.
Chris Janssen
i.o De Hobbyist
Beste sysadmin van Hobbyist
Spam is weer terug, zijn die leden die dat veroorzaken uit de database verwijderd? Heb je de aanmeld routines veranderd met een strikvraag ipv captcha?
Heb je de lokatie van het reaktie formulier op de server gewijzigd.?
Heb je IP nmmers geblokkeerd?
Dit zijn spamrobots, zodra een spammer de lokatie weet van het reactie formulier op de server, of zodra ze lid zijn en vrij kunnen plaatsen, zetten ze een machine aan en wordt jouw forum weer overspoeld.
Hallo Hans,
Gisteren zijn IP reeksen uit China, Rusland en India geblokkeerd. Daarnaast is er een aansluiting gemaakt op een service die bekende spammers van andere forums op basis van username, ip en mailadres blokkeert.
Vandaag is er nog 1 doorgekomen, die gelijk veel topics heeft geopend. Bij verwijderen worden inderdaad ook de accounts verwijderd.
Als extra is er zojuist nog een strikvraag in het nederlands toegevoegd. Afhankelijk van de resultaten worden verdere stappen genomen.