Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jammer
Wat jammer dat dit forum last blijft hebben van onzin.
Heb altijd graag naar de site gekeken, en er ook veel uitgehaald en geleerd.
Jammer dat niemand van de beheerders van de site het voor elkaar krijgt om deze onzin
te filteren of te verwijderen.
Hoop dat er eens echt naar gekeken wordt.
Reply
helemaal mee eens. zijn er echt geen mensen die mischien kunnen helpen of uitleggen hoe je deze problemen kan oplossen?
Zou erg jammer zijn als dit forum te gronde gaat.

Reply
Ik heb al verschillende mailtjes gestuurd. Dit forum draait op een systeem 'Vanilla'. Betaald open source heb ik begrepen. Er zijn een aantal tips te vinden, er is een goed gebruikersforum van Vanilla. daar ligt het dus niet aan. Ik vind het ontzettend jammer dat De Hobbyist zo in de steek gelaten wordt. Ik beheerde zelf meerdere fora, het is soms lastig gespuis buiten de deur te houden, maar zeker niet onmogelijk. Als dit zo doorgaat is het forum dood. De vaste bezoekers blijven zomlangzamerhand weg.
Reply
Shit!
Reply
Hier staat bijvoorbeeld een discussie:
http://vanillaforums.org/discussion/comment/161469

Situatie is vergelijkbaar met forum Hobbist.
Reply
Kunnen jullie het forum niet omzetten naar phpbb3, daar heb je minder gedoe met spammers.

Geen ervaring met omzetten maar misschien lukt het met de volgende zoekterm: "from vanilla to phpbb"
Reply
http://vanilla2phpbb3.sourceforge.net/

Maar ik weet niet of je hier iets mee verder komt. Ook phpbb kan last hebben van spammers.

Vergeet niet dat het heel vaak software robots zijn die voor ellende zorgen. Sommige kunnen zelfs captcha's lezen.

Het allerbeste middel om spammers buiten de deur te houden is..... Laat ze er niet in! Dat kan met een slimme registratie routine. Moeilijk gemaakt voor niet Nederlands taligen door ingebouwde strikvragen. En bevestigen van email. Bijvoorbeeld.

Maar, dat is niet voldoende.Als ze er toch inkomen, gooi ze er meteen weer uit. En dat ontbreekt hier. Er is geen moderator die in de gaten houdt welk geregistreerd lid spam veroorzaakt, en dan direkt aktie onderneemt.

Dat bedoel ik met "in de steek gelaten".
Jullie dachten toch niet dat Kasper en Els tijd hebben om meerdere keren per dag en nacht te kontroleren wat er op het forum gebeurt? Een forum heeft een webmaster nodig, en moderatoren. Een groot forum zelfs veel! Wie gaat dat doen?

Reply
Hans, helemaal mee eens. Gastheer heeft deze site als service aan ons opgezet, en het mag niet zo zijn dat ze buiten hun zakelijke beslommeringen ook nog het volledige tijdbeslag van het forum er bij krijgen.
Om het forum werkend te houden wil ik best wel modereren, (lijkt op modderen) maar ben helaas niet alleen elektro-leek maar tevens digibeet.
Heb dus geen idee over tijdbeslag of complexiteit.

Kort overleg binnen het forum plegen en met een voorstel contact opnemen met Casper en Els?

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
Aub dit forum in leven houden.

Jan (digibeet)
Reply
Quote:Hans, helemaal mee eens. Gastheer heeft deze site als service aan ons opgezet, en het mag niet zo zijn dat ze buiten hun zakelijke beslommeringen ook nog het volledige tijdbeslag van het forum er bij krijgen.
Om het forum werkend te houden wil ik best wel modereren, (lijkt op modderen) maar ben helaas niet alleen elektro-leek maar tevens digibeet.
Heb dus geen idee over tijdbeslag of complexiteit.

Kort overleg binnen het forum plegen en met een voorstel contact opnemen met Casper en Els?

Met vriendelijke groet,

PeterH

Ha Peter
Fijn dat je zo reageert! Voorstel steun ik helemaal.

Een forum in de gaten houden als moderator vergt voornamelijk wat discipline. Elke dag even kijken, en de "ruis" eruit halen. Inmiddels zijn de vaste gebruikers gelukkig zo beleefd dat er geen lelijke dingen tegen of over elkaar geschreven worden. Dus daar hoeft niet veel aandacht heen te gaan. Het zijn de spammers die nu bestreden moeten worden.

Ik woon zelf in het buitenland, digitaal geen probleem, maar wel in het eerste kontakt met Els en Kasper hierover.

Als we hier een groepje vormen van vrijwilligers die dit forum zouden willen redden, dan stel ik voor dat een paar vertegenwoordigers een gesprek aangaan met De Hobbyist.

Misschien eerst overleggen met de huidige webmaster, of het een goed plan zou kunnen zijn om moderators aan te stellen?Die krijgen immers bevoegdheden over leden beheer. Da's niet niks. Kwestie van vertrouwen opbouwen.

Ik denk dat het belangrijk is dat een sterk signaal wordt afgegeven vanuit de gebruikers, dat wij ons graag inzetten om dit forum levend en werkbaar te houden.
Wat vind je hiervan?
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)