06-20-2013, 07:46 PM
Hedenavond moest ik weg op de motor naar de andere kant van het land, en de motor startte niet meer. Afgelopen snikhete dinsdag even op en neer geweest naar het strand en terug, 80 km met als einde aardig wat stoplichten in de stad. Het blok was gloeiend heet en dreigde al een aantal keren voor het stoplicht af te slaan. Liep dus niet meer stationair, maar met een beetje gas bleef alles lopen. Na een uur alles nagekeken (bougies mooi koffie met melk -bruin), zie ik dat ik een o-ring mis in mijn rechtse carb, hetgeen valse lucht betekent en waarschijnlijk de reden is dat de -warme- motor af dreigt te slaan. Maar nu over vanavond,
Motor begint bij starten te pruttelen en op het moment dat datie het normaliter gaat doen slaat ie af. (na 2 sec.) 20 keer geprobeerd, had toen zwarte bougie tot gevolg. Odyssea accu is vol. Kickstarter geprobeerd, maar die brak tot overmaat van ramp volledig af. Toen moest ik de trein maar nemen.
Mijn vraag aan jullie, waar moet ik beginnen?
- kan er door oververhitting iets kapot gegaan zijn, zoals iets in de Carbs, of ontsteking, iets electronisch, door hitte ontzet?
Wat is de beste volgorde van controle?
Met vriendelijke groet,
Oskar
Motor begint bij starten te pruttelen en op het moment dat datie het normaliter gaat doen slaat ie af. (na 2 sec.) 20 keer geprobeerd, had toen zwarte bougie tot gevolg. Odyssea accu is vol. Kickstarter geprobeerd, maar die brak tot overmaat van ramp volledig af. Toen moest ik de trein maar nemen.
Mijn vraag aan jullie, waar moet ik beginnen?
- kan er door oververhitting iets kapot gegaan zijn, zoals iets in de Carbs, of ontsteking, iets electronisch, door hitte ontzet?
Wat is de beste volgorde van controle?
Met vriendelijke groet,
Oskar