Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Geen probleem kunnen vinden
Hallo.
Mijn naam is Michel en ik woon in het noorden des lands.

Ik lees constant alle berichten en alle problemen die men heeft met de motor. Ikzelf bezit een BMW R100R uit 1992. Deze heeft nu een dikke 70K gelopen. Omdat dit niet zo vaak voorkomt in het forum wil ik het toch eens naar voren brengen.
Mijn motor (effe afkloppen) heeft geen probleem.Ik heb deze voor de winter alle onderhoud gegeven die hij nodig had om lekker de winter door te slapen en heb deze van de week wakker gemaakt. Hierbij liep de motor heel snel als een zonnetje. Geen bijgeluiden en rare rammeltjes te horen dan alleen de eigenzinnige geluiden die de BMW van zichzelf heeft. Omdat men toch vaak een manko in de geliefde motor heeft wil ik het toch eens doorgeven dat het niet altijd kommer en kwel is. Mijn motor loopt als een zonnetje en ben erg blij met mijn BMW. Ik hoop dat er met mij vele mede BMW rijders zijn die evenals mij probleemloos de motor aan de praat heeft gekregen en dat hij draait zoals dat van een motorfiets verwacht mag worden.
Ondanks dat ik iedereen dit ook van harte gun en men hier zijn probleem voorlegt op het forum wilde ik dit toch ook eens kwijt.

Ik wens iedereen een hele fijne en veilig motorplezier in 2014 en dat men hem binnen de lijntjes mag houden.
Groet Michel
Reply
Hoi Michel,

Geen wonder, jemotor is ook nog maar net ingereden :-)
Problemen komen vanzelf met hogere kilometerstanden, gewoon lekker doorgaan, je komt ook nog wel aan de beurt ...

Groeten, Ton
Reply
Zoals Ton al stelde: 70.000 km probleemloze kilometers is (gelukkig) niets bijzonders. Mijn boxer heeft inmiddels ruim 157.000 km gelopen zonder motorische problemen (en ook dat is echt niet uitzonderlijk), maar vroeger of later kom iedereen aan de beurt.

N.B. Aangezien dit forum vooral gericht is op technische vragen zul je hier niet veel topics tegen komen met enkel rozengeur en maneschijn.
Reply
Ondanks wat kleine elektrische problemen (schakelaars met gecorrodeerde kontakten en een doorgeslagen originele bougiekap) geen enkel probleem met mijn R65 van 1986. Er staat nu iets meer dan 75.000 mile (= 120.000 km) op de teller en het benzine- (1:20) en olieverbruik (1 : > 6.000) stijgen (nog ?) niet. Zomer en winter doorrijden waarbij een goede mix van stads- en snelweg kilometers. Er wordt wel het normale onderhoud gedaan. Zal voor een deel komen doordat ik de motor bijna nooit over de 6.000 t/min jaag en op de snelweg een normaal tempo aanhoudt. Klepspeling conntroleer ik ééns per jaar en die verloopt niet.

Verder zijn er nergens spelingen op lagers aanwezig waar die niet horen. Mijn motto is dan ook: zolang het goed loopt er vanaf blijven en ik hoop met zijn en mijn leeftijd er nog lang op te rijden.
Reply
Na 41 jaar BMW kan ik melden: problemen komen vanzelf.
Ze gaan allemaal een keer stuk. Geeft niets-heb je nog eens wat te vertellen.

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)