Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Startmotor draait wel maar neemt motor niet mee
Reactie van bezoeker 'Ko', geïmporteerd van het oude forum:

Ikheb dit bericht al een keer eerder geplaatst maar hierna is deze verwijderd door die @#$% virusknutselaars

Mijn startmotor van de K75 bouwjaar 1992 gaat wel rond maar neemt de motor niet mee.

Nu heb ik bj Houtrust in Den Haag gevraagd hoe dit op te lossen is en hier gaf men mij twee oplossingen.

1 een dope toevoegen aan de motorolie en dan rijden tot de motor gloeiend heet is geworden en dan nieuwe olie in het blok en hopen dat het euvel verholpen is.
2 de starterkrans vervangen maar om dit te laten doen kost ca 1500 eur.

Mijn vraag is nu wie heeft ervaring met de dope en/of is het beter om direct de starterkrans te vervangen want de dope is toch maar een lapmiddel.

Het schijnt dat dit een typisch K kwaaltje te zijn voor motoren die regelmatig niet zolange afstanden afleggen en er vormt zich dan een sludge bij de krans die het probleem veroorzaakt.

Gaarne reakties
Reply
Reactie van bezoeker 'Hans', geïmporteerd van het oude forum:

Van een BMW dealer kreeg ik het advies de motor achteruit te rijden in de 3e versnelling en plotseling de koppeling op te laten komen. Het startprobleem is dan mogelijk enige tijd verholpen. eventueel enige keren herhalen.
Reply
Reactie van bezoeker '(onbekend)', geïmporteerd van het oude forum:

HEb dus uiteindelijk maar de motor uitelkaar gehaald valt achtaf best wel mee.
j moet de versnellingsbak en de cardan in 1 keer eraf trekken en hierna de rest.
Ik heb zelf alle spullen nieuw gelocht ca 350 Eurs en hierna de koppelingsplaats met veer ca 150EUR en de motor loopt weer als en zonntje.
Maar de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat als ik alles had geweten ik alleen maar de starterkrans had vernieuw met de nodige seal enlagers en ik had het hierbij wel gelaten.
Maar omdat dit de eerte keer voormij is heb ik het op de maniier gedaan waar de deskundige mij adviseerde.
Hetzelfde gold voor de koppeling die oop al op zijn minimun was
Maar al met al heb ik de reparatie dos gedaan en heb een hoop geleerd en druk nu weer mijn startknop in zonder een gebedje oh laat zij maar lekker starten.

Groeten en ik hoop dat er meer mensen hier iets aan hebben

Ko
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Met die dope spoel je het hele spul lekker schoon van binnen.
Kan geen kwaad het eens te proberen.
Is iig goedkoper dan vervangen.

Bij een oude 4 cilinder boxer uit het verre oosten, van een collega, hielp het wel, en die dingen werken precies eender.

Groet, Paul.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)