12-31-2003, 02:00 AM
Reactie van bezoeker 'Ko', geïmporteerd van het oude forum:
Ikheb dit bericht al een keer eerder geplaatst maar hierna is deze verwijderd door die @#$% virusknutselaars
Mijn startmotor van de K75 bouwjaar 1992 gaat wel rond maar neemt de motor niet mee.
Nu heb ik bj Houtrust in Den Haag gevraagd hoe dit op te lossen is en hier gaf men mij twee oplossingen.
1 een dope toevoegen aan de motorolie en dan rijden tot de motor gloeiend heet is geworden en dan nieuwe olie in het blok en hopen dat het euvel verholpen is.
2 de starterkrans vervangen maar om dit te laten doen kost ca 1500 eur.
Mijn vraag is nu wie heeft ervaring met de dope en/of is het beter om direct de starterkrans te vervangen want de dope is toch maar een lapmiddel.
Het schijnt dat dit een typisch K kwaaltje te zijn voor motoren die regelmatig niet zolange afstanden afleggen en er vormt zich dan een sludge bij de krans die het probleem veroorzaakt.
Gaarne reakties
Ikheb dit bericht al een keer eerder geplaatst maar hierna is deze verwijderd door die @#$% virusknutselaars
Mijn startmotor van de K75 bouwjaar 1992 gaat wel rond maar neemt de motor niet mee.
Nu heb ik bj Houtrust in Den Haag gevraagd hoe dit op te lossen is en hier gaf men mij twee oplossingen.
1 een dope toevoegen aan de motorolie en dan rijden tot de motor gloeiend heet is geworden en dan nieuwe olie in het blok en hopen dat het euvel verholpen is.
2 de starterkrans vervangen maar om dit te laten doen kost ca 1500 eur.
Mijn vraag is nu wie heeft ervaring met de dope en/of is het beter om direct de starterkrans te vervangen want de dope is toch maar een lapmiddel.
Het schijnt dat dit een typisch K kwaaltje te zijn voor motoren die regelmatig niet zolange afstanden afleggen en er vormt zich dan een sludge bij de krans die het probleem veroorzaakt.
Gaarne reakties