Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oliedruk bij hard remmen
Motor in kwestie: R100 bj 11/1979

Wanneer ik hard rem, dan begint dus mijn oliedruklampje even te branden.
Mijn oliepeil is ok, dus is er iets met mijn pomp?
Reply
Als je hard remt gaat de olie in het carter naar voren en zuigt je pomp blijkbaar even lucht. Dat gebeurd eigenlijk alleen bij een laag peil. Hoe peil je je olie? Peilstok mag n.l. niet ingedraaid worden maar moet bij het meten op het carter rusten.

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
Controleer de bedrading naar oliedruk switch op doorgeschuurde plek , en of deze bij hardremmen kan raken tegen blok of framebuis . De R100 heeft van huis uit een grote oliepan ( c.a 2,8 liter) , De aanzuig naar oliepomp staat vast met 2 lange M 6 bouten zou los kunnen staan of pakking tussen uit . Zodat hij even valse lucht aanzuigt . Laat je olie druk eens opmeten , dan heb je een indicatie hoe het met de oliepomp is gesteld . En gebruik een goede 20W50 olie. Een elektrisch probleempje ligt het meest voor de hand . Succes.
Reply
Heb nog wat olie bijgevuld, nu lijkt het euvel verholpen te zijn.

Denk dat het aan mijn voorvork ligt... Veren/dichtingen hebben volgens mij hun beste tijd gehad, waardoor hij heel diep naar voren duikt bij het remmen.
Reply
Ha Tim,

Als je nieuwe progessieve voorvorkveren + nieuwe keerringen monteert en afvult met voorvorkolie van de Hobbyist, ken je je voorvork niet meer terug. Kan ik echt aanraden.

Groeten, Ton
Reply
carter los draaien kijken of olie filter niet los zit dit heb ik ook gehad.(oliepomp)
arno
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)