Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Brake Failure Lampje
R80/7 1977.

Moet het Brake Failure lampje bij contact aanzetten ter controle aangaan, net zoals bijvoorbeeld het oliedruklampje?
En zo ja, wanneer gaat hij dan uit?

Groet
Robert
Reply
Bij mij doet 'ie' dat bij te laag remvloeistofniveau.
Reply
Dus niet standaard bij het contact aanzetten?
Mijn lampje brand niet, maar ik vroeg me af of er een controlefunctie aanwezig is om te checken of het lampje zelf het wel doet.
Reply
Klopt, lampje brandt standaard niet.

Groeten, Ton
Reply
Je zou hooguit het deksel van het rempotje (onder de tank) kunnen losdraaien; zodra de vlotter zakt zou het controlelampje (het onderste lampje in de cockpit) moeten gaan branden.
Reply
Mits het (nog) aangesloten is. Vaak, na jaren toch storingen geven ivm corrosie bedrading.
Reply
Ik ga hem binnenkort testen op de manier die OmarB voorstelt.

De tank moet er toch even af om te kijken waar de extra bedrading, die er is aangesloten op de contactplaat in koplamphuis, naar toe gaat.
De bovenste zekering daar is een 16A ipv 8A en ik omdat ik wil weten waarom dat is ben ik de aansluitingen op de contactplaat gaan checken.
Toen zag ik dat er twee draden, die duidelijk niet origineel zijn, samengebundeld naar onder de tank gaan. Ben benieuwd wat ze daar doen ;-)
Reply
Kijk even in je electro-schema of de kleuren corresponderen. Wanneer o.k. kun je ze ook (met een multimeter) doorverbinden en kijken of lampje (gaat) branden.
Lampje moet natuurlijk ook goed zijn.
Reply
Lampje doet het hoor, vandaag heb ik de contacten op de remcylinder even doorverbonden als test. En er was licht :-)
Reply
Mooi zo...........
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)