ik heb da ook zitten, beetje meer custom, met isolatie en metalen snelbinders errond waardoor het wel wat te groot uitkomt. bout die daar zit voor u olie af te laten is wel iritant. mss die bout veranderen naar een platte inbusbout kan dit oplossen.
Die aftap bout was mij ook al opgevallen als laagste punt, maar ik kan me zo voorstellen dat er minimaal 1 a 2 cm ventilatie ruimte moet zijn om de warmte van de bak (en carter) af te voeren, bv met iets van een luchtgeleider vooraan de accu houder.
Al met al zou de accu dan wel aardig laag komen, dus een smaller hoger model accu en dan op z'n kant lijkt een betere optie - als die er is natuurlijk.
Die Moyobatt lijkt inderdaad een alternatief en goed te weten dat het werkt op een R90S ( met Bosch startmotor) want de vermelde Ah zijn dus niet te vergelijken met de opgave bij normale accu's. Als ik overigens op een Motobatt accu-boer site zoek voor en R80/7 komt er wel een zwaarder type uit. Blijft vreemde materie voor mij.
Bedankt voor de tips en het meedenken.
groet
Reynout
ik heb 35 ah als ik mij niet vergis (voor bmw r 100 rs) ik vermoed dat bmw 28 ah voorschreef. Bij korte afstanden en matige afstelling, loopt men batterij 'sneller' leeg. Ik heb persoonlijk spijt van dat ik zo grote gel batterij gekocht heb. volgens mij is mijn alternator (nog origineel) niet krachtig genoeg voor telkens mijn batterij volledig op te laden. zeker ni bij ritten in de stad +- 5km.
Qua ventilatie weet ik niet veel maar hoge temperaturen voor elektronica in nooit een voordeel. boven de batterij is de koppling. Dus als je de batterij iets naar achter schuift, kan dit normaal geen probleem vormen.
een kleinere batterij met goede powerjump + vernieuwde alternator + elektronische ontsteking zou een goede combinatie zijn volgens mij
Klopt, generator is te klein om de accu goed op te laden bij korte ritjes.
Verklaring is vlgs mij het auto-formaat startmotor met bijpassende stroomgebruik in combinatie met een te kleine accu. Auto,s hebben normaal iets van minimaal 40 Ah, en de BMW 28 Ah .En dan ook nog bij- laden met max 280 Watt waar een auto minimaal meer dan het dubbele heeft.
Bij korte ritjes wordt de accu dus steeds leger.
Met vriendelijke groet,
PeterH
Kung Long accu, op het Duitse forum ook goede ervaringen mee. (€ 36,55)
hoeveel ah ? das wel een koopje
Vrees dat met een grotere startcapaciteit het laadprobleem niet opgelost is.
Geregeld aan de lader zetten houdt in elk geval de accu vol.
Dat is symptoombestrijding, maar het prijskaartje van MotoradElectric is i.d.d. ook niet mis. Gelukkig staat de euro stevig t.o.v. de dollar! :-)
Met vriendelijke groet,
PeterH