Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Batterij R100RS '77
Ik ben opzoek naar een geschikte batterij voor de R100RS (bosch startmotor 320A).
De batterij wordt gemonteerd achter de versnellingsbak en onder de swingarm.
Ik heb dus eigenlijk een liggende batterij nodig? Heeft er daar iemand ervaring mee? Merk, type,... ect. De motor staat altijd binnen (geen vrieskou start).
Ik heb al Lithium-ion batterijen gezien maar de Ah waarde lijkt mij vrij laag, of doet dit er niet toe? Alvast bedankt voor een reactie. Grtjs David
Reply
Er wordt trouwens een Odyssy PC680 aangeraden maar die heeft maar een CCA van 220A? Is dat uberhaupt voldoende?
Reply
Voldoende vermogen, staan ze juist om bekent.

Er zijn ook caféracerrijders/bouwers die de Lithium batterijen (serie) in een fietsband in de framebuis schuiven.
Reply
de batterij in het frame inbouwen is niet aan de orde.
Is er een coherentie tussen de Ah en CCA?
Lithium-Ion hebben voornamelijk een lage Ah en een hoge CCA
Reply
Zoek op accu CCA en je hebt je antwoord.

met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
Mag de Odeyssy PC680 liggend geplaatst worden?
Reply
Ja, de PC680 kan en mag liggen.

groet,
Robert
Reply
heb toch nog een aanvullende vraag,
ik wilde een pc680 toepassen op m'n R80/7
die ik wil ombouwen
dat de pc680 ook bij een Bosch startmotor kan is me nu duidelijk
kan dat dan plat geplaatst onder de versnellingsbak ?

Heeft iemand hier ervaring mee ? Wordt de accu niet te warm op die locatie , of moet ik rekening houden met een minimale tussen afstand voor ventilatie ?

Ik zie een dergelijke opstelling wel bij showmotoren maar vraag me dan af of er wel mee gereden wordt.

alvast bedankt voor aanvullende info

Reynout
Reply
Past een Motobatt 51814 niet? Heeft 4. Aansluitpunten en kan zelfs ondersteboven gemonteerd worden. Heb hem zelf in de R90S. Is net zo groot als de 51913.
Reply
Je bedoelt dit? Beetje kwetsbaar. En warm kan het daar inderdaad ook worden, zo vlak achter het blok. Wel ideaal voor zwaartepunt.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)