Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R100 tankdop vast
Beste forumleden,

Tijdens mijn eerste ritje met de r100 kwam er een kloppend geluid uit de tank.
Op de tankdop zat zo te zien wat speling. Dus draaide ik deze goed vast. Natuurlijk iets té vast.
Nu krijg ik deze niet meer open. Ik kan terugdraaien tot een zeker punt, als ik verderdraai hoor ik een zware klik, en verder komt er niets los/omhoog.

Nu, mijn sleutel om te starten past blijkbaar niet op de tankdop. Kan het zijn dat door mijn actie het slot is vastgegaan?
Wat kan ik nu doen?

En ohja, dat kloppend geluid.. Dat was eigenlijk de tank die op en neer ging (waarschijnlijk geen rubbertjes op vooraan )
Reply
Ik heb mijn dop zelden op slot gedaan, maar de dopsleutel is vlgs mij niet dezelfde als de contactsleutel. BMW deed niet zo aan het " one key" principe.
Als de dop op slot is draait het bovengedeelte loos. Van slot komen een soort meeneem nokken naar buiten die het "dopgedeelte"meenemen.
Je verhaal klinkt alsof die nokken uit de corresponderende uitsparingen springen.Na de zware klik draait het bovengedeelte een stuk door?

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
Veel voorkomend probleem van die vlakke tankdoppen is het niet meedraaien van het slotmechanisme.
Meestal gebeurd dit na afsluiten met de sleutel. Je kunt dan met de sleutel het slotje niet meer openen.
Voorzichtig klein gaatje inboren en daar een tapschroef indraaien zover dat bij het openen je gehele dop uitdraaid.
Reply
Quote:Je verhaal klinkt alsof die nokken uit de corresponderende uitsparingen springen.Na de zware klik draait het bovengedeelte een stuk door?

Met vriendelijke groet,

PeterH

Inderdaad!
Reply
Quote:... BMW deed niet zo aan het " one key" principe...

???

Natuurlijk wel! Wat in de praktijk echter regelmatig gebeurt, is dat bij vervanging van een slot niet de moeite genomen wordt om de nieuwe slotcilinder aan de andere slotcilinders aan te passen. Heb ik bij mijn contactslot ook niet gedaan met als nadeel dat je dan 2 verschillende sleutels nodig hebt.

Groeten, Ton
Reply
Ik had dus twee verschillende sleutels, stuurslot/contact identiek, benzinedop anders.Begreep uit roadtest destijds dat die journalist zich er aan stoorde.

Wat betreft het probleem van Tim: denk dat het gaatje boren -schroef plaatsen de oplossing is. Boven- en onderdeel moet weer met elkaar verbonden worden.

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
Quote:Wat betreft het probleem van Tim: denk dat het gaatje boren -schroef plaatsen de oplossing is. Boven- en onderdeel moet weer met elkaar verbonden worden.

Met vriendelijke groet,

PeterH

Dat was de oplossing! Met de schroef erin was het in orde.
Bedankt iedereen!
Reply
Ik heb het volgende probleempje met het tankdopslot. Eenmaal van slot dan moet ik veel kracht zetten om hem open de draaien. Steeds vaker gebeurt het dat de dop doorschiet en weer pakt en steeds krijg ik hem toch weer open. Wat is hier stuk, het cilindertje of het dopmechaniek? Oplossing?
Reyer
R80 1985 met 1000cc Siebenrock en s-kuipje
Reply
Hetzelfde probleem als hierboven, nokken die niet meer goed aangrijpen. Of de tankdop open te maken is om dat te bekijken weet ik niet, anders blijft uiteindelijk dezelfde oplossing als hierboven van toepassing.
Reply
Quote:<blockquote rel="PeterH">... BMW deed niet zo aan het " one key" principe...

???

Natuurlijk wel! Wat in de praktijk echter regelmatig gebeurt, is dat bij vervanging van een slot niet de moeite genomen wordt om de nieuwe slotcilinder aan de andere slotcilinders aan te passen. Heb ik bij mijn contactslot ook niet gedaan met als nadeel dat je dan 2 verschillende sleutels nodig hebt.

Groeten, Ton</blockquote>

Ik blijk er inderdaad naast te zitten, de journalistieke klacht ging over de (Krauser) koffers.
De eerste eigenaar van mijn machien had er blijkbaar een andere dop (dus sleutel) op gezet, en ik heb van 1+1 dus drie gemaakt!

Met vriendelijke groet,

PeterH

Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)