Threads: 3
Hallo, Ik heb een R1150R, een van de eersten uit 2001. Een van de aansluitingen van de tank heeft een keer niet goed gezeten. Gevolg was benzine lekkage. Het heeft erg lang geduurd voor ik dit in de gaten had. Gevolg is dat de rechterkant van het blok verkleurd is. Het mooie strakke grijs is vergeeld. Ik denk dat de lak gereageerd heeft op die lekkage.
Natuurlijk kun je dan het blok eruit halen en alles afschuren en opnieuw lakken, maar zou er niet een lekker goedje bestaan wat je erop kunt spuiten en waardoor dat gele weer wat wegtrekt?
Alle tips worden uitgeprobeerd.
Gerritjan
Heb het met mijn Harley ook, maar dat staat eigenlijk best wel mooi.
Waarschijnlijk zijn kleurcomponenten uit de benzine in de lak getrokken. Zouden met een geschikt oplosmiddel daar mogelijk ook weer uitgehaald kunnen worden, maar of dat zo eenvoudig is zonder de originele lak aan te tasten?
Rudy, leuk, een foto van de Lib! Die vlekken horen er toch gewoon op?
Met vriendelijke groet,
PeterH
gerritjan,
ik heb altijd veel baat bij DASTY ontvetter van de Wibra , gebruik ik voor mijn blok van de R100R
proberen waard, voor een zeer lage prijs.
groet
herman.
Voor Dasty geldt wel dat je het niet te lang moet laten intrekken, want dan kan je blok geel worden van de Dasty.
Zelfde geldt ook voor de dure variant van Dasty, S100 van de motordealer.
Goed met veel water afspoelen is het devies.
Echt vooruitgang is er nog niet.
Dasty geprobeerd. Alle schoonmaakmiddelen geprobeerd, velgenreiniger geprobeerd, remreiniger geprobeerd. Het is een heel klein beetje beter geworden, maar blijft echt geel. WD40 is meer een smeermiddel.
Chloor heb ik nog niet geprobeerd, dat staat nu op het lijstje.
Op een oude Harley misstaat het niet, maar op een BMW die verder er mooi lichtgrijs met lichtblauw uitziet is het niet echt mooi.