Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
zijspan verwarming
Reactie van bezoeker 'Rene Vermeulen', geïmporteerd van het oude forum:

Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om mijn zijspanbak te verwarmen. Heeft iemand een suggestie?
Reply
Reactie van bezoeker 'Wim Janssen', geïmporteerd van het oude forum:

Paul gaf je al een redelijk compleet antwoord maar stel je vraag eens op het zijspanforum van de NVZ op onderstaand adres.

http://pub31.bravenet.com/forum/show.php...1016&cpv=1
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Daar zijn verschillende opties voor.

Als je een vloeistof gekoelde motor hebt, kan je een kachel met aanjager uit een auto halen (sloop), en deze inbouwen en aansluiten op het koelsysteem.

Bij een lucht gekoelde motor kan je een pijp om de bestaande uitlaatbocht lassen, aan de voorzijde een luchthappertje, en aan de achterzijde naar het span, kleppie ertussen om te regelen, evt. een aanjagertje, en klaar.

Ook kan je een standkachel (Webasto, Ebersp‰cher, oid), in het span bouwen.
Deze werken meest op benzine of dieselolie, en worden vaak in de cabine van vrachtwagens gebouwd.
Deze zijn wel aan de prijs, helaas.

Groet, Paul.
Reply
Reactie van bezoeker 'Jeroen Koen', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,

Een Eberspacher dieselkachel kun je 2e hands nog wel goedkoop aankomen. Deze zitten standaard in de Duitse Mercedes-Benz 508D legerambulances, zijn erg compact en kennen maar 2 standen: heet en gloeiend heet. Deze bussen worden heel vaak tot kampeerbus omgebouwd en dan gaat er een wat beter te regelen kachel in, vaak ook op gas. Je kunt eens kijken bij vraag en aanbod op de site van een club waar ik ook lid van ben:
http://www.dubbellucht.nl of www.campersite.nl

Ik heb er laatst een aantal voorbij zien komen op de dubbellucht-site. Heb zelf een tweetal Hanomag F 45 bussen dus zo zie je maar weer waar twee hobbies erg onverwachte raakvlakken blijken te hebben :-)

Groeten,
Jeroen
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)