Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Achterband r100S
Ton,
Jij mag het overdreven vinden (en 2 mm uit het midden lijkt natuurlijk niet veel), maar ik blijf het onverstandig vinden om alleen om een bredere band te kunnen monteren te gaan rommelen met rijwielgedeelte en het risico op schade aan het cardan te vergroten.
Een ander bekend probleem van de BT45 is dat de voorband na verloop van tijd enorm gaat cuppen, wat je vooral merkt in snelle (klaverblad)bochten.
Reply
Mischa, ik pas me aan, aan de soort banden die onder men motor zitten. Ik heb nu al 4 jaar gereden met een honda cb 350 four, geen krachtpaardje. In begin heb ik originele splinternieuw banden opgestoken zoals de manual voorschrijft; traktorband eigenlijk voor te pekelen/ kachelen zoals jullie zeggen Wink. conclusie was dat dit na nog geen jaar versleten was tot op de draad. dan heb ik versteende band eronder gestoken, daar rij ik al meer dan 2 jaar mee. geen prachtige ligging in de regen maar belgische wegen vertrouw ik nooit en ga ik nooit ook knietje in leggen.

Ik heb al op forums gelezen dat de firestone banden niet echt banden zijn voor diepe bochten, maar ook geen tractorbanden. het profiel duwt het water niet weg. Als het voor touring is denk ik wel dat die banden lang zullen meegaan, maar als het voor op het circuit is dan zoek je best maar andere.
Reply
wat vinden jullie van een metzeler perfect me 77
ik rij er al jaren mee met de vrouw achterop.
Reply
Willem, niks mis met die banden.
Ook deze kun je op het randje rijden.
Reply
@Ton helemaal mee eens. Ik rijd ook al jaren met grote tevredenheid met de BT45. Achterwiel staat 4 mm naar links gespaakt en loopt keurig vrij. Geen tussenring. Spoort 100% strak (kijk mama, losse handjes) Voorband geen spoor van 'cuppen' ( bekend probleem..?) mijn volgende setje opnieuw BT45.
Reply
Omar,

Waar staat dat het mij om een bredere band gaat? Dat heb ik nergens geschreven. De BT45 achterband valt alleen breder uit dan 4.00 inch in de praktijk. Je kunt je beter bij feiten houden, dan dingen veronderstellen.

Groeten, Ton
Reply
Ik kreeg aanloopproblemen met de BT45 achterband maar hier was een kapot lager de oorzaak van. Na vernieuwen lager was het aanlopen opgelost.
Had nu zelfs een ruimte rechts van 4mm.
Reply
Quote:Omar,

Waar staat dat het mij om een bredere band gaat? Dat heb ik nergens geschreven.
Heb ik nergens beweert Ton. Kwestie van begrijpend lezen, zie de openingspost van Jaaprotary63
Quote:Voor mijn R100S uit '78 wil ik een andere en liefst bredere achterband. Tot dusver de bekende Metzelers gehad. Wat is de breedst mogelijke maat. Zijn er ook mensen hier die ervaring hebben met een bredere velg en deze iets naar links geplaatst met een spacer. Je zou zeggen dat als de naaf iets uit het midden wordt gespaakt er hier ook een bredere band op moet kunnen.
Verder denk ik niet dat ik nog veel aan deze discussie kan bijdragen.

Met vriendelijke groet,
Omar.
Reply
Heren doe eens lief ;-)

Tis maar een achterbandje...

Groet
Mischa

Reply
Ik ben poeslief, Mischa. Maar helaas heeft de gastheer van dit forum ons niet de beschikking over smilyes gegeven om e.e.a. te kunnen nuanceren.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)