Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoske dempers (voor R100)
Mooie machine Bert!

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
Bert,

Als ik rustig rijd is er een sonoor gepruttel hoorbaar, maatschappelijk aanvaardbaar en redelijk legaal. Rij met binnendempers welke ook ge-isoleerd is door RVS wol. Pas als de motor in toeren gejaagd wordt brult die er over en braakt het geluid van een racemotor uit wat in de jaren'60-'70 normaal was.Hoge snelheid doe ik ook niet, is te duur bij flitsen, is gevaarlijk bij een speedwobble en er is niks aan. Strak sturen op bochtige wegen is het mooiste, flitsend optrekken bij verkeerslichten is tevens ook mooi.
En verder rijd ik altijd met oordoppen in, om het geluid van de motor te filteren, windgeruis onderdrukken en comfortabel rijden, voor zover dit dan mogelijk is op een caferacer achtige uitvoering.
En 4 uitlaten maken ook niet meer herrie als 2, geeft alleen visueel meer body aan de motorfiets en staat aan de achterkant lekker agressief op een 2 cilinder.
Reply
Dus de dempers zijn te verwijderen?
Wanneer doet het vermogenprobleem zich dan voor? Alleen zonder dempers of gewoon sowieso bij de Hoske's?
Reply
Ik had de Hoske dempers destijds op de R75/5 in standaard uitvoering zitten, hoe dit veranderd qua vermogen bij een R100 weet ik niet.
Had in elk geval merkbaar vermogen verlies, met en zonder binnendempers, edoch het geluid maakte veel goed en dan neem je dat voor lief.
Bij de dempers die ik er op had kon je de binnendempers verwijderen, zat met een M5 boutje en moertje vast, vervolgens kon je dan de binnendemper verwijderen met een waterpomptang.
Verder dien ik te vermelden niet representatief te zijn gezien mijn Decibel virus, ben ik mee besmet geraakt door de geluiden van weleer uit de jaren '60 en '70, veroorzaakt door MV Agusta,Honda en Benelli in de racerij. De medische wetenschap heeft hier nog steeds geen medicijnen of behandeling voor.
Op dit forum worden dit soort uitspattingen trouwens niet door een ieder gewaardeerd,je moet dus een gedegen verklaring hebben om dit te doen en dit ook volhouden, dan is er niks aan de hand.
Reply
Ach er zijn ook mensen die iets tegen japanse motoren hebben … haha
Ik rij nu op een Honda VFR, prachtig geluid en is nooit kapot
Reply
Ik zeg niks over Honda's, ik zeg niks over geen enkele Japanse motorfiets.
Reply
Nix mis met Japanners vooral de oudere staande twins... erg mooi! Volgende project als de caferacer klaar is: hardtail bobbertje van een xs650
Reply
Heb ze beiden, Japans Honda st1300a
en ook Duits R100 en R250/3
Vind alles mooi en goed
Reply
Prima toch. Fast & Loud op 2 en 3 wielen. Maakt niet uit welk merk. Ik vind alles mooi. Toevallig heb ik een paar Beemers.
Reply
Quote:Met open pijpen raak je meer brandstof kwijt via het uitlaatsysteem (minder tegendruk, minder gunstige pulsafstemming) en om dat verlies aan te vullen heb je extra lucht en grotere sproeiers nodig.
Verbruik gaat dus ook omhoog.

Dus een mogelijkheid is voor meer tegendruk zorgen?
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)